چه موقع و چگونه به ازنا سفر کنیم؟

در ایام تعطیل، بسیاری از مسافران همچنان مقصدهای تکراری مثل شهرهای شمالی را برای سفر انتخاب می‌کنند و همین موضوع باعث بروز مشکلاتی نظیر ترافیک سنگین در این نواحی می‌شود. این در‌حالی است که کشورمان ایران، شهرهای بی‌نظیر و دیدنی متعددی دارد که از‌نظر شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی هم کم از شمال کشور ندارند. به‌عنوان مثال، شهر ازنا یکی از زیباترین مقصدهای گردشگری است که می‌توانید برای لذت‌بردن از تعطیلات، به آن سفر کنید. با در دست داشتن بلیط قطار ازنا سفری دلپذیر را آغاز خواهید کرد.

شهر ازنا در کدام استان واقع شده است؟

ازنا یکی از شهرهای استان زیبای لرستان است. در‌حقیقت این شهرستان در شرق استان و در دل تپه‌های باستانی واقع شده است. دلایل متعددی سبب محبوبیت ازنا نزد مسافران می‌شوند که از‌جمله آن‌ها می‌توان آرامش شهرستان را نام برد. ازنا کم‌جمعیت است و در دل تپه‌ها و دشت‌ها قرار دارد؛ ازاین‌رو، با سفر به آن می‌توانید به دور از هیاهو و شلوغی شهرهای بزرگ، روزهای آرامی را سپری کنید؛ از‌سوی‌دیگر، طبیعت این ناحیه بسیار بکر و جذاب است. دشت‌های «جاپلق» همچون یک نقاشی منحصربه‌فرد هستند که رنگ سبز آن‌ها روح را جلا می‌دهد.

از دیگر مواردی که به‌عنوان اهمیت ازنا می‌توانیم به آن اشاره کنیم، تاریخ غنی این شهر است. تپه‌های باستانی شهر ازنا قدمتی بالغ‌بر هزار سال دارند و برخی از باستان‌شناسان، قدمت این ناحیه را مربوط به پیش از ظهور اسلام می‌دانند. خاک حاصلخیز ازنا سبب جلب‌توجه ارامنه شده بود و آن‌ها این خطه را برای سکونت انتخاب کردند. بعدها مسلمانان به این شهر آمدند و آن را تصاحب کردند. جالب است بدانید که تا چند سال پیش ازنا در حوزه استحفاظی استان «مرکزی» قرار داشت و سپس به استان لرستان پیوست. برای بازدید از طبیعت بکر و جاذبه‌های دیدنی ازنا کافیست بلیط قطار ازنا را از فلای تودی بخرید و سفری بی‌نظیر را آغاز کنید.

بهترین فصل سفر به لرستان و ازنا

بدون شک ازنا یکی از بهترین شهرها از‌نظر شرایط اقلیمی و آب و هوایی است. این شهر در تمام ماه‌های سال آب و هوایی بکر و رویایی دارد و به‌همین‌خاطر برای کشاورزی کاملا ایده‌آل است. همین‌که وارد شهر ازنا شوید، از سرسبزی و زیبایی آن شگفت‌زده خواهید شد. اغلب بخش‌های شهر را تپه‌های سبز تشکیل می‌دهند که چشم‌نواز و دیدنی هستند.

نکته دیگر این است که شهر در اغلب اوقات سال، هوایی معتدل و مطلوب دارد. قسمت‌های شهری و مسکونی همواره معتدل‌اند و سرما و گرمای شدید را تجربه نمی‌کنند. هرقدر به‌سمت حاشیه شهر حرکت کنید، به کوهپایه‌های اشترانکوه می‌رسید. این قسمت از شهر معمولا هوای سردتری دارد و در فصل زمستان شاه‍د برف و باران زیادی است. بهترین زمان برای لذت‌بردن از زیبایی و سرسبزی ازنا، نیمه اول سال استخوشبختانه ازنا در فصل تابستان هم چندان گرم نمی‌شود و می‌توانید با خیال راحت به آن سفر کنید.

چه موقع و چگونه به ازنا سفر کنیم؟

مسیرهای دسترسی به ازنا کدام‌اند؟

برای سفر به ازنا راه‌های متعددی پیش‌روی شما وجود دارند. بسته به شرایط خود باید بهترین مسیر را انتخاب کنید. ازآنجاکه شهر ازنا فرودگاه ندارد، برای سفر به این شهر از مسیر هوایی ابتدا باید به خرم‌آباد بروید. فاصله هوایی میان تهران و خرم‌آباد، ۴۸۰ کیلومتر است و در مدت‌زمان یک ساعت می‌توانید این مسیر را طی کنید. البته در اغلب اوقات این سفر بیشتر از ۵۰ دقیقه طول نمی‌کشد. پس از آن می‌توانید طی ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه، از‌طریق مسیر جاده‌ای به ازنا برسید. این مسیر کوتاه‌ترین روش سفر به ازنا از پایتخت است.

اگر بخواهید کل مسیر را با خودروی شخصی طی کنید، باید ۳۶۷ کیلومتر رانندگی کنید. این فاصله معمولا در مدت‌زمان ۴ ساعت و ۴۵ دقیقه طی می‌شود. در طی این سفر، از استان‌های تهران، قم و مرکزی عبور می‌کنید تا نهایتا به لرستان برسید. البته یک مسیر از جاده ساوه وجود دارد که دیگر از قم عبور نمی‌کند.

سفر به ازنا با قطار

یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه برای سفر به ازنا، قطار است. در سفر با قطار، می‌توانید از امکانات متعدد این وسیله نقلیه بهره‌مند شوید و سفری آرام و راحت داشته باشید. به‌عنوان مثال، می‌توانید تلفن همراه یا لپ‌تاپ‌تان را شارژ کنید یا برای سرگرم‌شدن از سیستم صوتی و تصویری کوپه استفاده کنید. همچنین هر مسافر، تختی دارد که می‌تواند تا رسیدن به مقصد روی آن بخوابد و استراحت کند. مسیر ریلی تهران به ازنا تقریبا ۷ساعته است. بااین‌حال، بسته به نوع قطار می‌تواند کوتاه‌تر یا طولانی‌تر هم باشد. باید بدانید که ایستگاه قطار ازنا از سال ۱۳۹۰ راه‌اندازی شده و از آن سال تاکنون، به فراوانی مورد استفاده قرار گرفته است. اگر قصد سفر به ازنا را دارید، درنگ نکنید و بلیط قطار ازنا را تهیه کنید.

قطارهای مسیر تهران به ازنا

برای رفاه حال مسافران، چند نوع قطار مختلف در مسیر تهران به ازنا قرار داده شده‌ است. هر یک از این قطارها امکانات مختلفی را ارائه می‌کنند و طبیعتا هزینه خرید بلیط آن‌ها هم متفاوت است. برای آن‌که بهترین بلیط را خریداری کنید، تحقیقات کافی را انجام داده و سپس مورد مناسب را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید بر تجربه‌های پیشین خود تکیه کرده و تصمیم درستی را اتخاذ کنید. قطارهای فعال در این مسیر به شرح زیر هستند:

  • چهار‌ستاره کرخه

  • سه‌ستاره نگین

  • سه‌ستاره البرز

چه موقع و چگونه به ازنا سفر کنیم؟

بلیط هواپیما و قطار ازنا را از فلای تودی بخرید

پلتفرم فلای تودی، مجموعه‌ای فعال در حوزه خدمات گردشگری است که احتمالا اغلب شما با آن آشنا هستید. این مجموعه به پشتوانه سال‌ها فعالیت مؤثر، محبوبیت و شهرت مطلوبی به‌دست آورده و همواره بالاترین سطح خدمات را ارائه می‌کند. در‌حال‌حاضر، پیش فروش بلیط قطار در سایت فلای تودی آغاز شده و مسافران می‌توانند برای سفرهای خود آماده شوند. علاوه‌بر پیش فروش قطار، می‌توانید بلیط هواپیما را نیز از همین پلتفرم خریداری کنید و حتی اقامتگاه‌های داخلی و خارجی را نیز با فلای تودی رزرو کنید. کافیست وارد سایت یا اپلیکیشن شده و اطلاعات مقصد را وارد کنید تا فهرستی از بهترین‌ها برای خرید و رزرو به شما ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *