وظایف اصلی پرستار در نگهداری و مراقبت از سالمند در منزل

وظایف اصلی پرستار در نگهداری و مراقبت از سالمند در منزل

 

زندگی ما انسانها از چندین دوره مختلف تشکیل شده است که یکی از آنها به پیری و سالمندی اختصاص دارد. با افزایش سن انجام برخی از کارهای شخصی و امور روزانه برای افراد غیر ممکن می‌شود و متاسفانه در اکثر موارد عدم ناتوانی آنها تاثیرات منفی برایشان همراه خواهد داشت و منجر به نارضایتی سالمند خواهد شد.

به دنبال آن خانواده ها بنا به دلایل مختلفی از جمله ایجاد حس راحتی و توجه بیشتر به سالمند تصمیم می‌گیرند تا استخدام پرستار را انجام بدهند و مراقبت از سالمند در منزل را به عهده پرستار بگذارند؛ استفاده از خدمات پرستاری در منزل مزیت‌های بسیار زیادی به همراه دارد و تنها به مراقبت از سالمند در منزل اختصاص نداشته بلکه می‌توان برای بیماران یا حتی مراقبت از کودک در منزل از خدمات پرستاری استفاده کرد.

برای اینکه شما بتوانید بهترین پرستار برای سالمند خود را استخدام کنید در مرحله اول باید با مرکز معتبری آشنا شوید که اقدام به ارائه خدمات پرستاری در منزل و خدمات پزشکی در منزل می‌نماید و بعد از آن وظایف پرستار را به خوبی بشناسید تا اگر در حین مراقبت از سالمند در منزل متوجه شدید که پرستار نمی‌تواند وظایف خود را به نحو احسن انجام بدهد برای تعویض آن اقدام کنید.

آرین طب

آرین طب از مجموعه های معتبر و شناخته شده ای می باشد که خدمات پرستاری در منزل و خدمات پزشکی در منزل را با بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه می نماید و می تواند انواع خدمات نظیر ویزیت پزشک متخصص در منزل، اجاره تجهیزات پزشکی، مراقبت از سالمند در منزل، مراقبت از کودک در منزل، فیزیوتراپی در منزل، تزریق سرم در منزل و… را در اختیارتان قرار بدهد.

در این مجموعه علاوه بر اینکه می توانید از اخبار و مقالات پزشکی موجود در وبلاگ آن استفاده کنید بلکه مشاوره رایگان نیز برای شما در نظر گرفته شده تا بتوانید سطح اطلاعات پزشکی خودتان را افزایش بدهید و در مواقع ضروری با مشکل مواجه نشوید.

وظایف پرستار در مراقبت از سالمند در منزل

  • یکی از اصلی ترین و مهم ترین وظایف که پرستار سالمند بر عهده دارد هم صحبتی با سالمند است تا بتواند به عنوان یک همدم مناسب تلقی شود و فعالیت‌های مختلفی را متناسب با سالمند در نظر می‌گیرد و آنها را اجرا می‌کند تا به افزایش کیفیت زندگی سالمندان و همچنین تسریع دوران بهبودی آنها در زمان بیماری کمک کند.
  • کمک و انجام فعالیت‌های بدنی بیشتر جزء وظایف پرستار سالمند است. پرستار باید به محدودیت های حرکتی و وضعیت جسمی سالمند دقت کند و برای افزایش میزان توان و قدرت حرکتی آنها از راهکارها و حرکات اصلاحی کمک بگیرد.
  • رعایت بهداشت سالمند توسط پرستار انجام میشود؛ برخی از سالمندان نمیتوانند کارهای مثل رفتن به سرویس بهداشتی، حمام و… را انجام بدهند به همین جهت پرستار باید به سالمند کمک کند.
  • برخی از سالمندان به دلیل افزایش سن دچار بیماری های مختلفی می شود و یا حتی خانواده ها از اجاره تجهیزات پزشکی یا خرید آنها استفاده می کنند تا برای سالمند شرایط زندگی بهتری را در منزل به وجود بیاورند و در این رابطه پرستار وظیفه دارد تا این تجهیزات را به صورت درست و صحیح برای سالمند بکار بگیرد و در تمام مراحل درمانی در کنار سالمند باشد و از آن مراقبت کند.
  • یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که سالمندان با آن روبه‌رو می‌شوند عدم تحرک آنها می باشد و همین موضوع می‌تواند عوارض بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد که زخم بستر از جمله شایع ترین آنهاست. اگر سالمندی با چنین شرایطی روبرو باشد باید پرستار در مراقبت از سالمند در منزل انجام خدمات دیگری مثل تزریق سرم در منزل یا تعویض پانسمان و… را نیز انجام بدهد.
  • توجه به تغذیه سالم و رعایت رژیم غذایی متناسب با سالمند باید در نظر گرفته شود. این موضوع بسیار مهم است چرا که باید از برخی از غذاها برای سالمندان پرهیز کرد تا آنها با مشکلات جدی روبرو نشوند.
  • و….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *