مقایسه سه متریال مهم دندانپزشکی؛ گوتا، باندینگ و کامپوزیت چه فرقی دارند؟

مراجعه به مطب دندانپزشکی برای اصلاح ظاهر دندان ها و درمان آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد. با وجود تنوع بالای محصولات دندانپزشکی ممکن است یک تکنیسین و یا بیمار کنجکاو نداند که تفاوت روش های مختلف دندانپزشکی در چیست؟ به طور مثال گوتا دندانپزشکی به چه منظور استفاده می شود؟ یا اینکه چه زمانی نیاز به خرید باندینگ دندانپزشکی است و چه زمانی باید اقدام به خرید کامپوزیت کرد؟ در ادامه مقاله قصد داریم تفاوت های این دو متریال دندانپزشکی را به طور کامل توضیح دهیم.

گوتا و کاربرد آن در دندانپزشکی

گوتا یکی از پرکاربردترین محصولاتی است که برای دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده از یک نوع صمغ درخت تهیه می شود که بدون حساسیت و مشکل جانبی خاصی قابل استفاده در ریشه دندان می باشد. زمانی که نیاز به خارج کرد ریشه از داخل دندان است، می توان از گوتا به عنوان یک جایگزین برای ریشه دندان استفاده کرد. گوتا به راحتی فرم می گیرد و به شکل ریشه دندان در می آید.

کاربرد گوتا در دندانپزشکی باعث شده تا نیاز افراد به خرید گوتا دندانپزشکی افزایش پیدا کند. اگرچه قیمت گوتا دندانپزشکی وابسته به فاکتورهای مختلفی است، اما در مراکز فروش انواع گوتا دندانپزشکی شاهد قیمت تقریبا ثابت این محصول برای درمان اندو هستیم. با توجه به اینکه وجود گوتا در مراکز دندانپزشکی جهت درمان ریشه ضروری است، لازم است که همه دندانپزشکان تخصصی اقدام به خرید عمده گوتا برای مطب های خود نمایند.

باندینگ دندانپزشکی چیست؟

یکی دیگر از انواع لوازم دندانپزشکی که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، باندینگ دندانپزشکی است. باندینگ یک نوع ماده رزینی است که مشابه با رنگ دندان انتخاب می شود و می تواند برای شکل دادن به دندان ها مورد استفاده قرار گیرد. خرید باندینگ دندانپزشکی به تمامی مراکز دندانپزشکی از جمله مراکزی که به صورت تخصصی در حوزه خدمات زیبایی فعالیت می کنند، توصیه می شود. باندینگ در واقع یک نوع ماده کامپوزیتی است که به راحتی روی دندان قرار می گیرد و زیبایی آن را چندین برابر می کند.

باندینگ دندانپزشکی معمولا برای اصلاح خط خنده و فرم دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به دلیل داشتن ترکیبات کامپوزیتی می تواند در معرض نور UV سفت شود و فرم دندان را به خود بگیرد. قیمت باندینگ دندانپزشکی با توجه به برند تولید کننده و جزئیات این باندینگ متفاوت است. اما در حال حاضر این روش زیبایی در دندانپزشکی در گروه روش های محبوب و ارزان قیمت قرار می گیرد که می توان در کلینیک های دندانپزشکی آن را ارائه کرد.

کامپوزیت دندانپزشکی و کاربرد آن

کامپوزیت دندانپزشکی یک نوع ماده خاص است که با داشتن ترکیبات خاص و رزین، می تواند به شکل و رنگ دندان در بیاید. این ماده مشابه با باندینگ دندان، همرنگ دندان ها بوده و می تواند برای بهبود خط خنده و زیبایی دندان ها مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به تنوع کاربردهای کامپوزیت، بسیاری از دندانپزشکان نیاز به خرید عمده کامپوزیت دندانپزشکی دارند. به ویژه اینکه این ماده برای پر کردن دندان های پوسیده نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مراکز فروش کامپوزیت دندان امکان خرید این ماده را با بهترین کیفیت برای دندانپزشکان فراهم می کنند. یکی از مهم ترین مواردی که باید در هنگام خرید کامپوزیت دندان به آن توجه داشت، کیفیت است. چرا که ماندگاری کامپوزیت در دندان وابسته به کیفیت آن می باشد. کامپوزیت قابل فرم گیری بسیار خوبی دارد و حتی دندانپزشک می تواند فرم کامپوزیت را مشاهده با فرم دندان شکل بدهد. کامپوزیت باید با نور UV در دندان سفت شود تا زیبایی دندان را چندین برابر کند. در حال حاضر کامپوزیت بهترین ماده ای است که می تواند برای پر کردن دندان های جلو مورد استفاده قرار گیرد.

تفاوت گوتا، باندینگ و کامپوزیت در چیست؟

حال که با گوتا، کامپوزیت دندانپزشکی و باندینگ آشنا شدید، شاید برای شما این سوال مطرح گردد که تفاوت این سه ماده در دندانپزشکی چیست؟ کاربردهای هر یک از متریال های ذکر شده در دندانپزشکی با هم متفاوت هستند. این بدین معناست که نمی توان هر یک از این مواد را به جای یکدیگر مورد استفاده قرار داد. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گوتا، باندینگ و کامپوزیت آشنا کنیم.

  • گوتا ماده ای است که جایگزین ریشه دندان می شود و می تواند برای درمان اندو مورد استفاده قرار گیرد. ولی باندینگ و کامپوزیت برای پوشش دادن روی دندان مورد استفاده قرار می گیرند.
  • کامپوزیت معمولا برای پر کردن بخش زیادی از دندان مورد استفاده قرار می گیرد. ولی باندینگ معمولا بخش ظاهری دندان را پوشش می دهد.
  • کامپوزیت و باندینگ هر دو با نور یو وی روی دندان سفت می شوند. اما مدت زمان اجرای آن ها با هم متفاوت است.
  • برای اجرای ماده باندینگ نیازی به بی حسی نیست. مگر اینکه نیاز به خالی کردن دندان باشد. اما برای استفاده از گوتا و کامپوزیت دندان حتما باید بی حسی انجام شود.
  • گوتا در زمانی که ریشه از بین رفته است، استفاده می شود. ولی باندینگ و کامپوزیت می توانند روی دندان سالم نیز اجرا شوند.

خرید بهترین لوازم دندانپزشکی به صورت آنلاین

یکی از مهم ترین مواردی که باید در هنگام خرید لوازم دندانپزشکی ماننده خرید کامپوزیت دندانپزشکی به آن توجه داشته باشید، کیفیت و اصالت این لوازم است. شرکت نیک دندان مرجع اصلی فروش عمده کامپوزیت دندانپزشکی و انواع محصولات و لوازم دندانپزشکی با قیمت مناسب است. در صورت نیاز به خرید آنلاین باندینگ و کامپوزیت دندانپزشکی، می توانید به این سایت مراجعه کرده و محصولات موجود در سایت را مورد بررسی قرار دهید. قیمت کامپوزیت دندان، گوتا و باندینگ به صورت آنلاین در این سایت اعلام شده است.

از این رو می توان با توجه به قیمت عمده، خرید این محصولات را انجام داد. همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد لوازم دندانپزشکی موجود در این سایت، کافیست که به کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید. این شرکت با فروش عمده و آنلاین محصولات خود، به یکی از بهترین مراکز فروش لوازم دندانپزشکی تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *