مرگ توسط جراحی بینی

چکیده : هر عمل خوبی ممکن است جنبه‌ی بدی هم داشته باشد. جراحی بینی هم از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله ضمن بررسی درصد مرگ در جراحی بینی، به این موضوع می‌پردازیم که عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است.

هر عمل خوبی ممکن است جنبه‌ی بدی هم داشته باشد. جراحی بینی هم از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله ضمن بررسی درصد مرگ در جراحی بینی، به این موضوع می‌پردازیم که عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است.

آیا جراحی بینی میتواند باعث مرگ شود؟

 

در راینوپلاستی نیز (همانند هر نوع جراحی دیگری که به بیهوشی نیاز داشته باشد)، امکان به هوش نیامدن بعد از عمل بینی وجود دارد. به‌عبارتی همیشه خطر مرگ بر اثر جراحی بینی در طول عمل وجود خواهد داشت. اما به نه به همین آسانی و قطعا این موارد نادر بسته به دلایلی است که در ادامه ذکر شده است.

به منظور انتخاب بهترین جراحی بینی تهران، حتما از نمونه جراحی های دکتر اسلامی جو دیدن فرمایید.

عوامل افزایش‌دهنده‌ی احتمال مرگ در عمل بینی

 

در حالی‌که همیشه خطر مرگ وجود دارد، این خطر بین انواع جراحی‌ها و بیماران بسیار متفاوت است. سابقه‌ی سلامت شخصی (شامل دیابت، مشکلات تنفسی و سابقه‌ی سیگار کشیدن)، سن، وزن، سابقه‌ی سلامت خانوادگی و وضعیت سلامت عمومی مستقیماً بر احتمال مرگ در عمل بینی تأثیر می‌گذارد.

 

مرگ توسط جراحی بینی

علت مرگ در عمل بینی؟!

داروی بیهوشی

یکی از دلایلی که در هر عملی ممکن است مرگ آفرین باشد استفاده بی رویه از دارو های بیهوشی است که بیشتر بودن میزان آن می تواند اغما طولانی مدت یا مرگ را برای بیمار رقم بزند. اما در عین حال مصرف درصد کمی از داروی بیهوشی در حین عمل هم می تواند دردسر ساز شود و بیهوشی ناقص اتفاق می افتد. از این رو یک تکنسین بیهوشی باید به حدی در کار خود با تجربه و خبره باشد تا بتواند بیمار را به خوبی بیهوش کند تا از عوارض بیهوشی در امان باشد.

به عنوان مثال بیمارانی که با سابقه ی بیماری های قلبی، تنفسی و دیابت به اتاق عمل می روند، قبل از هر چیزی باید تیم پزشکی و تکنسین بیهوشی را در جریان بگذارند، سپس با در نظر گرفتن وضعیت جسمانی بیمار داروی بیهوشی را دریافت کند.

دستگاه و تجهیزات اتاق عمل

اگر در حین عمل بیمار احتیاجی به دستگاه های مربوطه برای تنفس یا احیا داشته باشد و در آن هنگام اختلالی در کارکرد این دستگاه ها ایجاد شود ممکن است بیمار جان خود را از دست بدهد، گاهی از این قبیل اختلالات از سهل انگاری اتفاق می افتد که کادر پزشکی و درمانی بیمارستان باید تمام سعی و تلاش خود را به کار بگیرند تا درصد خطا های این چنینی تا به صفر برسانند و همواره سلامت جانی و مالی بیماران محفوظ بماند.

به منظور رزرو آنلاین ویزیت دکتر اسلامی جو کلیک کنید.

همزمانی چند عمل باهم خطرناک است

عامل مرگ بار دیگر در عمل بینی، همزمانی چند عمل زیبایی و درمانی است که عده ای بر این باورند بهترین کار را انجام داده اند که در عین حال که یک مرتبه بیهوش شده اند و به اتاق عمل می روند، به طور همزمان عمل زیبایی هم انجام می دهند، اما همین عمل آن ها را به کام مرگ می کشاند.

به عنوان مثال اگر عملی به طور هم زمان انجام شود و ساعات حضور در اتاق عمل بیشتر از حد معمول شود ممکن است بیمار نتواند طولانی مدت دوام بیاورد. البته اگر پزشک جراح بینی از تجربه و تبحر بالایی بر خوردار باشد با بررسی توانایی جسمی بیمار اجازه انجام عمل زیبایی دیگری در اتاق عمل صادر نمی کند و عمل بعدی را به زمانی دیگر موکول می کند تا سلامت بیمار حفظ شود.

مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟

 

خطر مرگ در جراحی بینی برای یک فرد سالم نسبت به یک فرد ناسالم کمتر است. یک فرد مبتلاء به عفونت بیشتر از افرادی که عفونت ندارند در معرض خطر است. خطر مرگ بر اثر جراحی بینی در افراد سیگاری بیشتر از افراد غیرسیگاری است. در حالی‌که از کم‌تحرکی می‌توان به‌عنوان یکی از دلایل مهم مرگ بر اثر جراحی بینی نام برد.

علاوه بر این، سابقه‌ی بروز مشکل در هنگام بیهوشی در گذشته، احتمال ایجاد عوارض در بیهوشی‌های بعدی را افزایش می‌دهد. حتی در برخی موارد، اگر یکی از اعضای نزدیک خانواده مشکلاتی در این زمینه داشته باشد، ممکن است این مشکل در افراد دیگر هم بروز دهد.

یکی از واکنش‌های جدی به دارو‌های بی‌هوشی، هایپرترمی بدخیم (malignant hyperthermia) است که باعث می‌شود بیمار در هنگام قرار گرفتن در معرض بیهوشی، تب بسیار بالایی را بروز دهد. در این موارد مهارت متخصص بیهوشی می‌تواند احتمال مرگ بر اثر جراحی بینی را کاهش دهد.

 

مرگ توسط جراحی بینی

در آخر…

با توجه به همه‌ی مواردی که ذکر کردیم، معمولاً مرگ بر اثر جراحی بینی نادر است و هنگامی رخ می‌دهد، که بدن واکنش نامطلوب به دارو‌های بیهوشی یا بعد از عمل می‌دهد. هر چند که عفونت نیز می‌تواند یکی از عوامل مهم باشد.

در هر صورت حتما سعی کنید قبل از انتخاب جراح بینی، تحقیقات و پرس و جو از کلینیک و پزشک مورد نظر را داشته باشید تا بهترین جراح بینی و متخصص ترین را برای عمل خود انتخاب نمایید. سوابق و نمونه عمل های قبلی پزشک را نیز مورد بررسی قرار داده و مطمئن شوید که از تجهیزات و متد های به روز دنیا در زمینه جراحی بینی استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *