شربت دمیترون برای رفلاکس نوزاد

شربت دمیترون برای رفلاکس نوزاد نی نی سایت

شربت دمیترون برای رفلاکس نوزاد مناسب است؟ در اصل رفلاکس در نوزادان خیلی شایع می باشد. رفلاکس انواع مختلفی چون رفلاکس آشکار و پنهان و … دارد. حدوداً ۲۰ درصد از نوزادان تازه متولد شده به یکی از انواع این عارضه دچار هستند. گاها امکان دارد نوزاد به دو نوع از این رفلاکس دچار شود. اگرچه همواره امکان دارد این ناراحتی با رسیدن کودک به سن ۱ و نیم سالگی به طور کامل رفع شود.

شربت دمیترون جهت معالجه حالت تهوع به نوزاد تجویز می شود. این نوع شربت زیر مجموعه آنتاگونیست گیرنده سروتونین می باشد. این شربت با اثرگذاری بر روی آنتاگونیستی گیرنده های سروتونین در پایان رگ واگ و دریافت کننده مرکزی در راس تهوع و استفراغ، از ایجاد رفلاکس معده در نوزادان پیشگیری می کند.

پزشک شربت دمیترون برای رفلاکس نوزاد را به میزان ۸ میلی گرم و دو بار در روز تجویز می کند.

شربت دمیترون برای رفلاکس نوزاد

در سایت نی نی سایت در خصوص اینکه شربت دمیترون برای رفلاکس نوزاد مناسب است سؤال شده است؟

  • بعضی از کاربران بدین صورت جواب داده اند که این دارو یک نوع ضد تهوع می باشند و به رفلاکس نوزاد نیز کمک می کنند.
  • بعضی ها هم بیان کرده اند که این دارو را برای نوزادان آنها نیز تجویز کرده اند. اما بهتر است حتماً قبل تهیه این دارو برای نوزاد خود از پزشک متخصص کمک بگیرید.

شربت دمیترون برای نوزاد

شربت دومتیدون برای رفلاکس نوزاد

چه اطلاعاتی در خصوص شربت دمیترون برای نوزادان دارید؟ آیا شما این دارو را با اسم اندانسترون می شناسید؟ چنانچه شما اسم این دارو را شنیده باشید می دانید که این محصول به شکل شربت برای نوزادان جهت جلوگیری از استفراغ و تهوع بکار برده شده است.

اسم دیگر این داروی کاربردی برای رفع رفلاکس نوزاد همانطور که بیان شد اندانسترون می باشد. این شربت در برخی از نوزادان به تنهایی سبب کم کردن حالت استفراغ و تهوع می شود. ولی در برخی دیگر از بیماران حتماً بایستی با داروهای دیگر تجویز شود تا مؤثر واقع شود.

این شربت علاوه بر اینکه برای رفلاکس معده نوزادان تجویز می شود امکان دارد برای نوزادانی که احتیاج به شیمی درمانی، پرتو درمانی و… هم دارند هم توسط پزشک متخصص تجویز شود. دوز این شربت برای نوزادان بایستی هماهنگ با سن و وزن او مشخص شود. بدین علت فقط پزشک متخصص می تواند مقدار دوز مصرفی شربت اندانسترون برای نوزادان را مشخص کند.

شربت دمیترون برای رفلاکس

شربت دمیترون برای رفع رفلاکس معده بکار برده می شود؟ رفلاکس نوزادان همانطور که بیان شد یکی از مشکلات رایج می باشد و بدین جهت خیلی از والدین جهت درمان این عارضه به پزشک رجوع می کنند. داروهای بسیاری جهت درمان این عارضه در نوزادان وجود دارد که یکی از آنها شربت دمیترون می باشد. این شربت به شکل کاملاً تخصصی برای نوزادان ساخته شده و کارکرد سیستم گوارش آنها را التیام می بخشد و از استفراغ و تهوع هم پیشگیری می نماید.

میزان مجاز استفاده از آن برای هر نوزادی به وسیله خود پزشک متخصص مشخص می شود. ولی با این وجود این مقدار مطابق وزن کودک ارزیابی می شود. لازم است بین استفاده از دارو و خوردن غذا دست کم یک ساعت زمان باشد. همچنین پیش از هر مرتبه که شربت را به نوزاد می دهید آن را خوب تکان دهید. امکان دارد که در یک دوره استفاده از شربت دمیترون میان ۵ الی ۷ روز، نشانه های این عارضه کم شده یا به صورت کامل رفع شود.

ولی آیا امکان دارد استفاده از این دارو در نوزادان سبب ایجاد عوارضی شود؟ بدن هر شخص می تواند در برابر داروی خاصی عکس العمل متمایزی نشان دهد، ولی ایجاد بعضی از عوارض از دیگری شایع تر است. در هر صورت این شربت نیز همانند هر دارویی دیگر دارای عوارضی است.

شربت دمیترون برای کودکان نی نی سایت

سؤال مهمی که در نی نی سایت در خصوص شربت دمیترون برای کودکان ارائه شده است این می باشد که: این شربت برای کودکان در چه مواردی تجویز می شود؟

  • این محصول برای کودکان برای دوران شیمی درمانی، پرتو درمانی یا بعد از جراحی و برای کودکانی که رفلاکس معده دارند تجویز می شود. دوز مصرفی این دارو با توجه به سن، وضعیت درمان، حاد بودن بیماری و دیگر شرایط امکان دارد متغیر باشد.

عوارض شربت دمیترون برای نوزاد

بعد از استفاده از شربت دمیترون امکان دارد ناظر عوارض و اثرات احتمالی باشید. چنانچه این عوارض بدتر شدند بایستی هر چه زودتر به پزشک متخصص مراجعه نمایید. این عوارض شامل موارد زیر می باشند:

•مشکلات پوستی در نواحی متنوع بدن

•تب و لرز از شایع ترین عوارض شربت دمیترون برای نوزاد می باشد.

•اسهال، یبوست و درد زیاد شکم

•خواب آلودگی نوزادان

•ضعف

•مشکلات تنفسی، تورم و التهاب به شکل خاصی در زبان، لب ها و گلو

• بالا رفتن تپش قلب

• یرقان یا زردی پوست و چشم از دیگر عوارض شربت دمیترون برای نوزاد می باشد.

•بی قراری

•حساسیت چشمی

•سکسکه

میزان مصرف شربت دمیترون برای نوزاد

میزان دوز مصرفی هر دارویی همانطور که بیان شد به وسیله پزشک متخصص مشخص می شود. همچنین مقدار مصرفی شربت دمیترون برای نوزاد به مواردی چون سن، وضعیت درمانی، شدت بیماری، سایر شرایط پزشکی و مقدار عکس العمل بدن به دوز مصرفی بار اول بستگی دارد.

توصیه های ضروری قبل از دادن شربت دمیترون به نوزاد

توصیه های لازم قبل از دادن شربت دمیترون به فرزندتان را حتماً جدی بگیرید، این توصیه ها به شرح زیر می باشند:

چنانچه نوزاد شما به این شربت یا هر یک از ترکیبات تولید کننده آن آلرژی دارد به پزشک متخصص اطلاع رسانی کنید.

•چنانچه فرزند شما دارای هر کدام از حالت هایی چون مشکل قلبی از ‌جمله تپش نامنظم و ناراحتی کبد می باشد با متخصص فرزندتان مشاوره نمایید. چرا که امکان دارد ضروری باشد این شربت با احتیاط هر چه بیشتر استفاده شود.

به چه صورت باید شربت دمیترون را به نوازد خود داد؟

زمانی که شربت دمیترون را به نوزاد خود می دهید دستورالعمل های زیر را رعایت کنید:

•به صورت دقیق همانگونه که پزشک تجویز نموده دارو را از طریق دهان به او بدهید.

•چنانچه فرزندتان این دارو را تنها بعضی مواقع نیاز دارد، در خصوص بازه زمانی که بایستی آن را به نوزادتان بدهید با متخصص صحبت نمایید.

•این دارو را چنانچه سبب دل درد می شود را می توان همراه با غذا به او داد.

• توسط قاشق یا سرنگ مخصوص که همراه دارو به فروش می رسد می توان دوز مصرفی شربت را اندازه بگیرید. امکان دارد ضروری باشد این دارو را با اندکی آب یا شیر مخلوط نمایید.

بهترین زمان مصرف شربت دمیترون

شربت دمیترون معمولاً به وسیله پزشک و هماهنگ با شرایط فعلی نوزاد شما تجویز می شود. قبل استفاده از این محصول بایستی مطالب موجود بر روی برچسب را به صورت کامل بخوانید. این دارو را به هیچ وجه در دوز کمتر یا بیشتر به نوزاد خود ندهید. بهتر است مطابق نظر پزشک دوز مصرفی را به نوزاد خود بدهید.

منبع خبر مارکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *