راهنمای خرید دی وی ار 4 کانال با بهترین کیفیت و کمترین هزینه

راهنمای خرید دی وی ار 4 کانال با بهترین کیفیت و کمترین هزینه

ممکن است هنگام خرید یا پیاده‌سازی سیستم دوربین مداربسته فروشگاه خود بارها با عبارت دستگاه دی وی ار برخورد کرده باشید؛ این دستگاه یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های سیستم امنیتی دوربین مداربسته است که بسته به تعداد دوربین‌ها در انواع مختلفی تولید و به بازار ارائه می‌شود. ما در این مقاله راهنمای خرید کامل یکی از انواع آن یعنی دی وی ار ۴ کانال را شرح خواهیم داد و بهترین مدل‌ها و مشخصات فنی آن‌ها را عنوان خواهیم کرد.

دستگاه دی وی ار ۴ کانال چیست؟

همان‌طورکه در بخش‌ بالا نیز اشاره شد، دستگاه دی‌وی‌آر یکی از مهم‌ترین بخش‌های سخت‌افزاری سیستم امنیتی دوربین‌های مداربسته است که به ثبت تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های آنالوگ می‌پردازد؛ همچنین این دستگاه به‌کمک نرم‌افزارهای مختلف امکان آرشیو‌بندی فیلم‌ها، جلو و عقب بردن آن‌ها و… را فراهم می‌کند.

عموما دستگاه‌های دی‌وی‌آر را براساس تعداد کانال‌هایش انتخاب می‌کنند. تعداد کانال هر دستگاه مشخص می‌کند که سیستم سخت‌افزاری موجود قابلیت پشتیبانی از چند دوربین را به‌صورت هم‌زمان دارد. به‌عبارت ساده‌تر تعداد کانال هر دی‌وی‌آر نشان می‌دهد که به هر دستگاه چند دوربین مداربسته وصل می‌شود؛ دستگاه‌های دی‌وی‌آر از نظر تعداد کانال به ۴ نوع تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • دی وی ار ۴ کانال؛
  • دی وی ار ۸ کانال؛
  • دی وی ار ۱۶ کانال؛
  • دی وی ار ۳۲ کانال.

از هر‌کدام از آن‌ها بسته به متراژ فضای موجود و تعداد دوربین‌های نصب شده می‌توان استفاده کرد.

دی وی ار ۴ کانال در کدام اماکن کاربرد دارد؟

حال که با نقش دستگاه دی‌وی‌آر و انواع آن براساس تعداد کانال آشنا شدید، به‌سراغ بررسی کاربرد آن در اماکن مختلف می‌رویم. ازآن‌جایی‌که 4 dvr کانال تنها توانایی پشتیبانی از ۴ دوربین را به‌صورت هم‌زمان دارد، می‌توان از آن در اماکنی با متراژ پایین استفاده کرد.

اگر محل مورد‌نظر شما از نظر حساسیت‌های امنیتی از درجه پایینی برخوردار است، می‌توانید این دستگاه‌ را برای پشتیبانی از دوربین‌های مداربسته آنالوگ خود استفاده کنید. دستگاه‌های دی وی آر از نوع ۴ کاناله به‌وسیله کابل کواکسیال به دوربین‌های نصب شده در محیط، وصل می‌شوند. لازم به ذکر است که قیمت دی وی آر 4 کانال ارزان است و به‌همین دلیل از آن به‌عنوان دستگاهی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه برای پشتیبانی از دوربین‌های مداربسته در محیط‌های محدود و با متراژ پایین یاد می‌شود.

بهترین مارک‌های 4 dvr کانال کدام‌اند؟ + مشخصات فنی

راهنمای خرید دی وی ار 4 کانال با بهترین کیفیت و کمترین هزینه

شرکت‌ها و کمپانی‌های مختلف داخلی و خارجی نسبت‌به تولید این دستگاه‌ها اقدام کرده‌اند؛ اما دو برند داهوا و هایک ویژن در مقایسه با سایر همتایان خود از کیفیت عملکرد بهتر و محبوبیت بیشتری برخوردار هستند؛ همچنین این دو برند از پرفروش ترین برندهای دستگاه دی‌وی‌آر در ایران نیز به‌شمار می‌آیند.

کیفیت تصویر هر دو برند از دستگاه‌ 4 dvr کانال بالا است؛ اما نرخ فریم هر دو دستگاه پایین بوده و هنگام زوم فریم‌ها، کیفیت تصویر از دست می‌رود. برای درک بهتر تفاوت‌های برندهای نام‌برده‌شده، به مقایسه دو دی وی ار ۴ کانال با قیمت یکسان ۴ میلیون تومان می‌پردازیم.

دستگاه DVR هایک ویژن مدل DS-7204HUHI-M1/S و دستگاه DVR داهوا مدل XVR5104HS-4KL-I3 هر دو از قیمتی یکسان برخوردار هستند؛ اما تفاوت‌های زیر در بین مشخصات فنی این دو برند دیده می‌شود:

  • دی وی آر داهوا دارای یک هارد ۱۶ ترابایتی برای ضبط تصاویر است؛ درحالی‌که نمونه مشابه برند هایک ویژن هاردی با ظرفیت ۱۰ ترابایت دارد؛
  • دستگاه ‌برند داهوا دارای قابلیت تشخیص چهره روی یک کانال‌های خود (اعمال فناوری تشخیص چهره روی یکی از دوربین‌ها) بود؛ اما هایک ویژن آن این قابلیت را ندارد؛
  • دستگاه دی وی ار ۴ کانال هایک ویژن قابلیت ضبط و پشتیبانی از ۴ دوربین با رزولوشن 5 مگاپیکسل را دارد. درحالی‌که داهوا از کیفیت ضبط 4k نیز برخوردار است.
  • نحوه کابل‌کشی دستگاه‌های دی‌وی‌آر داهوا نسبت‌به هایک ویژن سخت‌تر است. سیستم‌هایی که از دستگاه دی‌وی‌آر هایک ویژن استفاده می‌کنند انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و می‌توان درصورت نیاز جای دوربین‌ها را با دردسر کمتری جابه‌جا کرد؛
  • هایک‌ویژن دارای قابلیت فشرده‌سازی H.265 Pro+ بوده، درحالی‌که داهوا دارای قابلیت فشرده‌سازی معادل H.265 است؛
  • هایک ویژن سهم بزرگی از بازار تجهیزات حفاظتی و امنیتی دنیا را دارد. داهوا نیز در زمینه تولید سخت‌افزار و نرم‌افزارهای امنیتی فعالیت و استانداردهای تکنولوژی جهانی را تعیین می‌کند.

راهنمای خرید دی وی ار 4 کانال با بهترین کیفیت و کمترین هزینه

محصولات هایک ویژن دارای کیفیت بالاتری در ضبط تصاویر نسبت‌به داهوا هستند. فیلم‌های ضبط شده آن‌ها واقعی‌تر و با رزولوشن بالاتری ارائه می‌شود؛ همچنین میزان فروش جهانی انواع دی‌وی‌آر (مانند دی وی ار ۴ کانال) برند هایک ویژن در سال ۲۰۱۷ ۴ میلیون دلار بوده و همتای آن، داهوا، نیز در رتبه دوم با رکورد فروش ۲ میلیون دلار قرار دارد.

باتوجه‌به رقابت نزدیک این دو برند، اگر کیفیت برای شما اولویت اول است، خرید دی‌وی‌آر هایک ویژن توصیه می‌شود. اگر قیمت اولویت اول شما است، داهوا انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.

از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین انواع دستگا‌ه‌های دی وی آر نوع ۴ کانال برند هایک ویژن و داهوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه DVR هایک ویژن مدل DS-7204HUHI-K1؛
  • دستگاه DVR هایک ویژن مدل DS-7204HUHI-K1/P؛
  • دستگاه DVR داهوا مدل DH-XVR5104HS-4KL-I2؛
  • دستگاه DVR داهوا مدل DH-XVR5104HS-I3.

مشاهده مشخصات مدل‌ها و همچنین قیمت dvr 4 کانال از سایت‌های معتبر به شما کمک می‌کند تا محصول مناسبی انتخاب کنید.

قیمت دی وی آر 4 کانال ارزان

همواره به‌خاطر داشته باشید که قیمت دستگاه‌های دی‌وی‌آر با نوسانات قیمت دلار تغییر می‌کند؛ به‌هیچ‌عنوان قیمت پایین را قربانی کیفیت ضعیف دستگاه‌های دی وی ار نکنید. دی‎وی‌آرهای ۴ کانال قیمت بالایی ندارند و هزینه خرید آن‌ها از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. بهتر است هنگام خرید به رزولوشن ضبط دستگاه و امکانات مختلف آن مانند فناوری شناسایی چهره دقت کنید تا انتخابی مطمئن داشته باشید. امیدواریم با نگارش این مقاله به‌تمامی سوالات شما در زمینه دستگاه دی وی ار ۴ کانال پاسخ داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *