در چه شرایطی نیاز به بستری در ICU وجود دارد؟

در چه شرایطی نیاز به بستری در ICU وجود دارد؟

 ICU در بیمارستانها بخش بسیار مهمی می باشد و برای افراد جراحت دیده یا مبتلا به بیماری های خاص، که باید تحت مراقبت‌های مستمر باشند استفاده می شود. بیمارانی که در آی سی یو بستری می شوند به صورت دائمی وضعیتشان تحت کنترل خواهد بود و برای آنها از دستگاه های بسیار پیشرفته استفاده می‌شود و پرستاران و پزشکان حرفه ای و مجرب آنها را زیر نظر دارند تا هرگونه تفاوت یا تغییر در بیمار را سریعا متوجه شوند و رسیدگی به این موضوع انجام گردد تا بیمار بتواند به بهبود و سلامتی خود برسد.

آی سی یو بخش های متفاوتی نظیر بخش مراقبت‌های ویژه از نوزادان، مراقبت های ویژه کودکان، مراقبت های ویژه تروما، مراقبت های ویژه بیماران مغز و اعصاب و… داشته است.

گاهی برخی از افراد که تحت جراحی نیز قرار گرفته اند و بیماری خاصی دارند در آی سی یو بستری می شوند و تجهیزات متفاوتی مثل پمپ تخلیه، انواع لوله های تغذیه، دستگاه دیالیز (برای افرادی که دارای مشکلات کلیوی هستند)، دستگاه کمک تنفسی مکانیکی (برای بیمارانی که دارای مشکلات تنفسی هستند و نمی توانند به تنهایی نفس بکشند)، دستگاههای ثبت کارکرد بدن و علائم حیاتی (نظیر فشارخون، عملکرد دستگاه تنفسی، ضربان قلب)، داروهای مورد نیاز برای بیماران و… در ICU برای بیماران قرار داشته است.

یکی از اصلی‌ترین خطراتی که بیماران بستری در ICU بیمارستان را تهدید می‌کند ابتلای فرد به عفونت می باشد و همواره توصیه می‌شود تا از ICU و CCU در منزل استفاده شود. متاسفانه در ایران اصلی‌ترین عامل مرگ و میر بیماران و البته اکثر کشورهای دیگر عفونت می باشد و معمولاً بیماران در اتاقک های شیشه ای برای کنترل عفونت و پیشگیری از آن قرار می گیرد و پرسنل و همراهان بیماران همیشه باید دستها را تمیز بشویند و برای ورود به آی سی یو آلوده نباشد.

در کنار آن از وسایل ضدعفونی و تجهیزات مرتبط با کنترل عفونت توسط کادر درمانی استفاده میشود و همچنین تجهیزات پیشرفته و به روز در اختیار بیمارستان قرار داده شده است.

چه بیمارانی در CCU بستری می شوند؟

سی سی یو نیز یکی از بخش های مهم دیگر در بیمارستان ها بوده که بیماران به منظور درمان بیماری های قلبی حاد و شدید در سی سی یو بستری می شوند و به صورت کلی این بیماران نیاز به نظارت شبانه روزی و دائمی دارند و همچنین باید درمان تخصصی قلب و عروق برای آنها انجام گردد.

در بخش سی سی یو یا همان بخش های مراقبت قلبی پرسنل مجرب و با تجربه حضور داشته و مجهز به تجهیزات ویژه‌ای برای درمان و مدیریت بیماری هایی که مختص بیماران قلبی می باشد، بوده است.

معمولاً بیماران که در سی سی یو بستری می شوند میانگین مدت زمان آنها یک تا شش روز می باشد و بعد از این مدت به بخش منتقل می‌شود و سپس نیاز به مراقبت‌های ویژه کمتری خواهند داشت.

بیشتر بیماران قلبی بعد از بخش به محیط خانه ترخیص می‌شوند و برای آن‌ها برنامه‌های توانبخشی قلبی تجویز می‌شود که حتماً باید مطابق آن پیش بروند و گاهی نیاز است سبک زندگی شان یا حتی رژیم غذایی و ورزش خود را نیز تغییر بدهند تا نیازی به بستری شدن طولانی مدت در سی سی سیو نداشته باشند.

بیماران CCU همانند افرادی که در بخش ICU بستری می شوند امکان منتقل شدن به خانه و مراقبت های  ICU  و CCU در منزل را دارند ولی به شرط آنکه شرایط و تجهیزات مورد نیاز برایشان در منزل فراهم باشد و پرستاری از آنها توسط افراد باتجربه و مجرب انجام گردد.

چگونه می توان بیماران ICU و CCU را در منزل نگهداری کنیم؟

ارائه خدمات پرستاری و خدمات پزشکی در منزل کاربردهای بسیار زیادی داشته است و بیماران می‌توانند در محیط منزل و در شرایط مناسب‌تری نگهداری شوند.

در خصوص نگهداری بیماران ICU و CCU در منزل تهران شاید از نگاه اول بسیار دشوار و سخت به نظر بیاید ولی شما می‌توانید بدین منظور برای رفع نیازهای بیمار، مراقبت و نگهداری از این عزیزان را به مراکز پیشرفته و معتبری بسپارید که تمامی خدمات پزشکی و پرستاری را در منزل ارائه می نمایند.

آرین طب می تواند شما را در ارائه انواع خدمات پزشکی و پرستاری و نگهداری و مراقبت از بیماران ICU و CCU همراهی نماید و بهترین خدمات و در بالاترین کیفیت به بیماران شما ارائه کند.

با این وجود مراقبت و پرستاری از بیمار در منزل منجر به کاهش خطر مبتلا شدن بیمار از عفونت هایی که در بیمارستان وجود دارد را در پی خواهد داشت و همچنین سرعت درمان بیمار و بهبودی زودتر را به دلیل دور بودن از عفونت های بیمارستانی و آلودگی به همراه دارد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *