جراحی بینی بعد از 20 سال باقی می ماند؟

 

انجام یک جراحی بینی  به نتایجی بستگی دارد که می تواند ارائه دهد. برای عمل بینی ، تعادل صورت و بهبود شکل بینی است. یک نگرانی رایج که می تواند منجر به تردید شود این است که چگونه جراحی بینی در پیری خود را نشان می دهد.

لیفت صورت، یکی دیگر از روش‌های زیبایی، می‌تواند پس از چندین سال از صورت پاک شود، اما نمی‌تواند روند پیری را برای همیشه متوقف کند. در برخی موارد، صورت شروع به ایجاد چین و چروک و خطوط جدید می کند. ممکن است شما را به این سوال سوق دهد که آیا نتایج جراحی بینی بعد از 20 سال همچنان نتایج تغییری نمی کند؟

جراحی بینی بعد از 20 سال چگونه خواهد بود؟

آیا عمل بینی دائمی است؟ عمل بینی دائمی است. در حالی که لیفت صورت با پوست و عضلات سروکار دارد، عمل بینی بر ساختار واقعی بینی شما تمرکز دارد. روش های عمل بینی معمولاً شامل تغییر استخوان و غضروف می شود.

در حالی که استخوان در طول زمان به هیچ وجه رشد نمی‌کند یا تغییر نمی‌کند، غضروف می‌تواند رشد کند، اما با سرعت آهسته‌، احتمالاً هرگز تغییرات شدیدی در ظاهر خود مشاهده نخواهید کرد. این بدان معناست که اگر قوز داشته باشید و برای از بین بردن آن جراحی زیبایی بینی انجام دهید، برجستگی شما بر نمی گردد.

تغییرات سن چه تاثیری بر عمل بینی دارد؟

بینی علاوه بر استخوان و غضروف از بافت های نرم نیز تشکیل شده است. این بافت نرم چیزی است که به مرور زمان پیر می شود. این بدان معنی است که مانند سایر قسمت های صورت، پیری منجر به تجزیه کلاژن و افتادگی پوست می شود.

20 سال پس از جراحی بینی، ممکن است متوجه تغییرات کوچکی در بینی خود شوید، اما این تغییرات مربوط به پوست است، نه ساختار داخلی بینی شما. شکل جدیدی که جراحی زیبایی بینی ایجاد می کند تا آخر عمر باقی می ماند.

در حالی که بیشتر تغییرات روی بینی با بالا رفتن سن خیلی قابل دید نیست، برخی از عوامل نقش مهمی در تغییر ظاهر شما نسبت به سایر عوامل دارند. در زیر به برخی از مهم‌ترین عواملی که بر کیفیت پیری جراحی زیبایی بینی شما تأثیر می‌گذارند، اشاره می‌کنیم.

عواملی که بر پیری جراحی بینی تأثیر می گذارد

تکنیک جراح
تکنیک جراح که شما جراحی می شوید با کیفیت جراح شما مشخص می شود. به همین علت است که باید به دنبال بهترین جراح بینی در تهران باشید. بر کسی پوشیده نیست که برخی از افراد به دلایلی از جراحی بینی خود راضی نیستند.

این اغلب به این بستگی دارد که به چه جراحی برای تغییر شکل بینی خود اعتماد می کنید. پیدا کردن یک جراح دارای مدرک نظام پزشکی معتبر که تجربه انجام روش دقیق جراحی بینی شما را داشته باشد بسیار مهم است.

انواع مختلفی از روش های جراحی بینی وجود دارد، بنابراین اگر جراحی را پیدا کنید که فقط جراحی بینی نوک پیازی انجام می دهد، ممکن است تجربه لازم را نداشته باشد تا نتایج ایده آل شما را برای برداشتن قوز بینی به شما بدهد.

دکتر حمیدرضا راستی یک جراح دارای مدذرک جراحی سر و گردن و گوش و حلق و بینی با تجربه گسترده در انواع تکنیک های جراحی بینی است.

 

جراحی بینی بعد از 20 سال باقی می ماند؟

ژنتیک

همانطور که ژنتیک در بینی نقش دارد که شما می خواهید شکل آن را تغییر دهید. ژنتیک در سن شما نقش دارند. برخی از افراد با افزایش سن، تغییر چندانی در ویژگی های صورت خود ندارند. برخی دیگر ممکن است تغییرات بیشتری را تجربه کنند که در نهایت بر ظاهر بینی آنها تأثیر می گذارد.

ضربه

در حالی که ژنتیک می تواند بعد از 20 سال تغییرات ظریفی را در جراحی بینی ایجاد کند، ضربه به بینی این پتانسیل را دارد که ظاهر بینی شما را به شدت تغییر دهد. با این حال، این تفاوتی با زمانی ندارد که قبل از جراحی بینی دچار حادثه شده باشید. اگر ضربه ای به بینی شما وارد شود، استخوان ها، غضروف و بافت ممکن است آسیب ببینند و منجر به تغییر ظاهر شوند.

به دنبال ضربه ، غضروف می تواند دوباره زخم شده و رشد کند که می تواند با افزایش سن، شکل بینی شما را تغییر دهد.

ضخامت پوست

همانطور که قبلا ذکر شد، پوست با افزایش سن کلاژن را از دست می دهد و شل می شود. اگر پوست ضخیم روی بینی خود دارید، این علامت پیری ممکن است بیشتر از دیگرانی که پوست نازکی روی بینی خود دارند برجسته باشد.

ضخامت پوست از طرفی نه تنها باعث می شود نتایج جراحی بینی شما به خوبی خود را نشان ندهد از طرفی نیز باعث می شود با افزایش سن افتادگی پوست بیشتری نسبت به افرادی که پوست بینی نازکتری دارند را تجربه کنید.

چه زمانی باید جراحی بینی ترمیمی انجام شود؟

در حالی که اکثر افراد پس از 20 سال تغییرات خفیفی را در جراحی بینی خود تجربه می کنند، برخی دیگر ممکن است تغییرات قابل توجه تری از افزایش سن داشته باشند. این منجر به این سوال می شود: آیا باید جراحی بینی ترمیمی انجام دهم؟ چه زمانی باید جراحی بینی ترمیمی  انجام دهم؟

اگر بعد از 20 سال دیگر از بینی خود راضی نیستید، باید عمل بینی ترمیمی را انجام دهید. این فقط یک عمل بینی معمولی نیست، زیرا بینی شما از قبل دارای بافت اسکار است که طبیعی است.

اگر تغییرات زیر در بینی شما برجسته است و از ظاهر خود ناراضی هستید، باید به فکر انجام جراحی بینی ترمیمی باشید:

نوک بینی شما افتاده می شود
شما ضربه های جدی به بینی خود را تجربه کرده اید
غضروف بینی شما ضعیف شده است و فرم خود را از دست داده است.

آیا عمل بینی ارزشش را دارد؟

اجتناب از پیری غیرممکن است. در نهایت، جراحی بینی شما پس از 20 سال ممکن است تغییراتی را پس از نتایج اولیه نشان دهد. این تغییرات معمولاً کم هستند و ظاهر کلی بینی شما باید تا آخر عمر باقی بماند.

همچنین تعیین میزان تغییر بینی شما غیرممکن است. شاید این در ژنتیک شما باشد، یا شاید آسیبی به صورت خود تجربه کنید. تعیین دقیق ظاهر بینی شما در 20 سال غیرممکن است.

در حالی که باید تعیین کنید که آیا جراحی بینی برای شما مناسب است یا خیر، مهم است که تعیین کنید چرا می خواهید عمل بینی انجام دهید. اگر از ظاهر خود ناراضی هستید و با مشکل اعتماد به نفس دست و پنجه نرم می کنید، جراحی بینی می تواند به بهبود تعادل صورت شما کمک کند.

این تغییر می‌تواند سال‌ها، اگر نگوییم یک عمر، اعتماد به‌نفس به ارمغان می‌آورد. این به شما بستگی دارد که تعیین کنید آیا این تغییری است که ارزش ریسک تغییرات ظریف در طول زمان را دارد یا خیر.

 

جراحی بینی بعد از 20 سال باقی می ماند؟

انتخاب یک جراح خوب کلید اصلی ماجرا

حالا عواملی نیز وجود دارد که می تواند به شما کمک کند که نتایج ثابت تری در طول زمان داشته باشید. یکی از این عوامل انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی در تهران است دقت داشته باشید که اگر با روش جراحی بینی طبیعی پیش روید میزان تغییراتی که در بینی شما بعد از سالها ایجاد می شود کمتر است.

هر میزان تغییرات شدیدتری روی بینی خود اعمال کنید به علت بی ثبات شدن ساختار بینی به مرور زمان تغییرات بیشتری را نسبت به کسانی که جراحی بینی طبیعی یا به دنبال بهترین جراح نیمه فانتزی را انتخاب کرده اند مشاهده می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *