برای داشتن پوست صاف چه کنیم؟

برای داشتن پوست صاف چه کنیم؟

کافیست با یک دوربین با کیفیت از چهره بدون آرایش و فیلتر خود عکس بگیرید تا اعتماد به نفستان به سرعت کاهش پیدا کند! مشکلات پوستی از جمله لک، جوش، سیاهی دور چشم و مواردی از این دست باعث می شوند صورت شما صاف و یکدست به نظر نرسد!

این مسئله در کاهش اعتماد به نفس اثرگذار است به خصوص زمانی که جلوی آینه قرار گرفته یا با گوشی موبایلتان سلفی می گیرید. معمولاً اکثر خانم ها برای پوشاندن مشکلات پوستی از لوازم آرایشی و فیلترهای مختلف استفاده می کنند اما این روش ها موقت هستند.

بنابراین بهتر است به دنبال روشی دائمی برای صاف و یکدست شدن پوستتان بگردید. اگر این روزها دغدغه شما داشتن پوستی جوان و شاداب است حتماً تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، چرا که می خواهیم بررسی کنیم برای داشتن پوست صاف چه کنیم.

چگونه پوست صاف داشته باشیم؟

چگونه پوست صاف داشته باشیم؟ این سوالی است که توسط اکثر زیبا جویان مطرح می شود. جالب است بدانید با وجود جوش، لک و منافذ باز پوست هم می توان رویای داشتن پوستی صاف و یکدست را به واقعیت تبدیل کرد.

اگر صورتتان پر از جوش و جای جوش است، می توانید با استفاده از بهترین محصولات مراقبت از پوست مختلط ، چرب و جوش دار مانند ماسک های پاکسازی، سرم ها و کرم های ضد جوش، اسکراب ها و لایه بردارهای مختلف برای از بین بردن جای جوش در یک روز اقدام کنید.

بنابراین در دنیای مدرن امروز دیگر داشتن پوستی صاف، جوان و شفاف رویایی دست نیافتنی نیست! اما به نظرتان چه راهی برای رهایی از دست جوش های مزاحم صورت کارآمدتر است؟

چگونه پوستی سفید و بدون جوش داشته باشیم؟

همانطور که گفته شد راهکارهای بسیاری برای داشتن پوستی صاف بدون جوش وجود دارد. اما ابتدا باید بررسی کنید که دلیل ایجاد جوش های پوستی مشکلات داخلی یا خارجی است؟!

در صورتی که مشکلات داخلی بدن باعث جوش های پوستی شده اند حتماً برای درمان آن ها اقدام کنید. همچنین اگر بیماری خاصی دارید و داروهای مشخصی را به صورت روزانه مصرف می کنید در رابطه با عوارض این داروها تحقیق نمایید.

اما اگر مشکلات خارجی مانند آلودگی و چربی بیش از حد پوست باعث ایجاد جوش شده باشند راحتتر می توانید این مشکل را برطرف کنید. به طور کل برای داشتن پوست صاف و بدون جوش از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

  • روتین پوستی مشخصی داشته باشید و هر روز پس از بیداری و قبل از خواب از محصولات مراقبتی پوست مناسب نوع پوست خود استفاده کنید. از این محصولات میتوان به میسلار واتر، فیس واش، تونر، سرم های ضد جوش، کرم ضد جوش، مرطوب کننده و آبرسان و ضد آفتاب اشاره کرد.
  • شاید تصور کنید این مسائل ربطی به یکدیگر ندارند اما با استفاده مداوم از ضد آفتاب می توانید میزان جوش های پوستی را کاهش داده و باعث صاف شدن صورتتان شوید.
  • برای داشتن پوستی صاف بدون جوش حتماً برای فیشیال صورت اقدام کنید. همچنین شما می توانید پاکسازی پوست را در منزل و با استفاده از اسکراب ها، ماسک های پاکسازی و انواع لایه بردارها انجام دهید.

چگونه پوستی صاف و بدون منافذ داشته باشیم؟

داشتن پوست صاف بدون منافذ آرزوی بسیاری از افراد است؛ اما کاهش سایز منافذ باز پوست کار چندان ساده ای نیست. پیش از آنکه به دنبال راهی برای کوچک کردن منافذ باز پوستتان بگردید بهتر است آلودگی های موجود در این منافذ را خارج کنید.

برای این کار لایه بردارهای شیمیایی، اسکراب های صورت و ماسک های پاکسازی کننده مناسب هستند. همچنین توصیه می کنیم هر روز از شوینده صورت و تونر کوچک کننده منافذ استفاده کنید.

شب ها هم پیش از خواب مواد آرایشی را با استفاده از میسلار واتر از پوستتان پاک کرده و مجدداً از شوینده صورت و محصولات مراقبتی پوست استفاده نمایید.

برای کاهش سایز منافذ باز پوست بهتر است از آرایش سنگین خودداری کرده و به هیچ عنوان با آرایش به خواب نروید. در کنار این راهکارها برای داشتن پوست صاف بدون منافذ حتماً از کرم ها و سرم های کاهش دهنده سایز منافذ باز استفاده کنید.

این کرم ها خاصیت پاکسازی و کاهش سایز منافذ باز را دارند. همچنین از ایجاد جوش های سرسفید و سرسیاه جلوگیری می کنند.

راه های داشتن پوست صاف

یکی از راه های داشتن پوست صاف استفاده از روش های خانگی است که تاثیر آن ها در طولانی مدت مشخص می شود. در واقع شما می توانید از انواع ماسک های خانگی استفاده کرده و روش های طب سنتی را جایگزین روش های طب مدرن کنید.

درمان خانگی برای داشتن پوست صاف

برای داشتن پوستی صاف و یک دست می توانید از روش های خانگی استفاده کنید؛ برای مثال یک روغن گیاهی مانند روغن نارگیل را روی پوستتان ماساژ داده و اجازه دهید چند ساعت برای مثال از شب تا صبح روی پوستتان بماند.

همچنین از روغن جوجوبا برای پاکسازی و رفع جوش های پوستی استفاده کنید. روغن بادام برای مرطوب کردن پوست و روغن رزهیپ نیز برای جلوگیری از پیری زودرس پوست کاربرد دارند.

ماسک خانگی برای داشتن پوست صاف

ماسک های خانگی گزینه های مناسبی برای جوانسازی و صاف و یکدست کردن پوست هستند. اما تنها با استفاده مداوم از آن ها می توانید به نتیجه برسید.

برای مثال اگر می خواهید از شر جوش های پوستی خلاص شوید ماسک عسل و زاج سفید را امتحان کنید. برای این کار به یک قاشق چای خوری پودر زاج سفید و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. این مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و به پوستتان بزنید. بعد از ۱۰ دقیقه صورتتان را بشویید و برای رفع جوش های پوستی هر هفته دو بار از این ماسک استفاده کنید.

شما می توانید از دیگر ماسک های خانگی مانند ماسک گوجه فرنگی، جو دوسر و ماست نیز استفاده کنید. برای تهیه این ماسک ۲ قاشق چایخوری جو دوسر را آسیاب کرده و با یک قاشق غذاخوری گوجه فرنگی و یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید. این ماسک را ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده کرده و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند.

داشتن پوستی صاف و شفاف با طب سنتی

طب سنتی راهکارهای بسیاری برای درمان مشکلات پوستی ارائه می کند و شما با تهیه این ماسک های خانگی می توانید مشکلات پوستی خود را برطرف کنید.

همچنین برای داشتن پوستی زیبا و صاف، تغذیه سالم و استفاده از موادی مانند انجیر خشک، تره، پیاز، کلم، سیر، زعفران، نخود، تخم مرغ و… را توصیه می کنیم.

داشتن پوستی صاف با لیزر

داشتن پوستی صاف با لیزر و دستگاه های جوانسازی بسیار ساده است. در این روش ها با چند جلسه لیزر درمانی بسیاری از مشکلات پوستی و چین و چروک های صورت برطرف شده و می توانید پوستی صاف و یکدست داشته باشید. برای اینکه بدانید کاندیدای مناسبی برای صافی پوست با لیزر هستید یا خیر حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید.

راه های خانگی برای داشتن پوست بدن صاف

اگر می خواهید پوست بدن صافی داشته باشید استرس را از خودتان دور کنید، به میزان کافی آب بنوشید، تغذیه سالمی داشته باشید، ورزش کنید و به میزان کافی بخوابید.

همچنین برای صاف شدن پوست بدن می توانید از اسکراب بدن، مرطوب کننده ها، ماسک های آبرسان و روش های کلینیکی نیز کمک بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی روش های داشتن پوست صاف و یک دست پرداختیم که امیدواریم با استفاده از این روش ها بتوانید داشتن پوستی صاف، یک دست و شفاف را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *