اشنایی با انواع ابزار ماساژ

اشنایی با انواع ابزار ماساژ

مراکز ماساژ درمانی و افرادی در این زمینه فعالیت می کنند همواره برای انجام ماساژ نیاز به لوازم مخصوص دارند تا بتوانند هر بخش از بدن را با لوازم مخصوص آن بخش ماساژ بدهند. این لوازم بسیار متنوع می باشد و دو نمونه برقی و دستی دارند که هر دو نمونه دارای دسته بندی مشخصی هستند که از نظر کارایی و ساختار هم با هم متفاوت می باشند. لازم به ذکر است که تنوع در لوازم ماساژ به دلیل متفاوت بودن کاربرد های آنها می باشد. بدون وجود لوازم هیچ ماساژ گری نمی تواند یک ماساژ ایده آل را به مشتری ارائه بدهد در نتیجه باید بهترین لوازم را تهیه کند که به اندام مشتریان آسیب وارد نمی کند و کمک می کند تا مشکلات عضلانی و جسمی آنها به راحتی از بین برود. آشنایی با انواع لوازم ماساژ و اطلاع دقیق از کارایی هر نمونه برای یک ماساژور لازم و ضروری است تا بداند که برای هر بخش از بدن باید از چه لوازم استفاده کند.

لیست وسایل ماساژ

وسایل ماساژ همان گونه که گفتیم بسیار متنوع هستند و در دو نوع دستی و برقی تولید می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند که هر نمونه دسته بندی جداگانه ای دارند. به صورت کلی اگر بخواهیم این لوازم را در یک لیست جا بدهیم موارد زیر را نام خواهیم برد که مهمترین لوازم ماساژ به شمار می روند:

  1. تخت ماساژ
  2. سنگ ماساژ
  3. روغن و شمع ماساژ
  4. انواع ماساژور برقی
  5. غلطک ماساژور
  6. بادکش
  7. تیغ ماساژ
  8. لوازم چوبی ماساژ

بسیاری لوازم دیگر هم وجود دارد که برای ارائه یک ماساژ عالی به مشتریان به آنها نیاز دارید، در ماساژور های برقی می توان ماساژور پا، کمر، صورت، دست و سر را مشاهده کرد که همه استاندارد هستند و آرامش را به افراد هدیه می دهند. در لوازم چوبی نیز محصولات زیادی وجود دارد که هر کدام برای بخشی از بدن مناسب هستند و به گونه ای ماساژ درمانی را انجام می دهند، مثلا غلطک چوبی برای کاهش درد ماهیچه ها کاربرد دارد. ماساژ گرها باید ابتدا لیست لوازم مخصوص ماساژ را تهیه کنند تا بدانند که چه لوازمی باید در اختیار داشته باشند و سپس باید بهترین نمونه از آنها را تهیه کنند تا کیفیت بالایی داشته باشند و بتوانند به افراد کمک کنند که بهترین ماساژ را ارائه بدهند.

کاربرد هر کدام از وسایل ماساژ

همان گونه که گفتیمابزار ماساژبسیار متنوع و زیاد هستند که از نظر کارایی و کاربرد با هم تفاوت دارند، مثلا باید بگوییم که تخت ماساژ برای راحتی مشتریان و ماساژ گرها کاربرد دارد تا افراد به راحتی بر روی آنها دراز بکشند و ماساژ دریافت کنند، انواع روغن ها و کرم ها و لوسیون ها برای ماساژ بدن کاربرد دارند، سنگ داغ برای ماساژ کاربرد دارد زیرا سنگ های داغ کمک می کنند تا گرفتگی بافت ها و ماهیچه ها از بین بروند. غلطک ها و شمع ها و دیگر لوازم هم هستند که از آنها هم برای ماساژ دادن استفاده می کنند و هم برای بهبود عضلات و ماهیچه ها از آنها بهره می برند. لازم به ذکر است که تنوع بالای لوازم ماساژ باعث شده تا کاربرد های آنها هم گسترده و فراوان باشد و از هر وسیله برای ماساژ قسمتی از بدن استفاده کنند. برای ماساژ پا می توان از ماساژور برقی مخصوص پا و هم از سنگ داغ و شمع استفاده کرد همچنین برای ماساژ کمر می توان از ماساژور برقی و هم از ماساژور های دستی چوبی استفاده کرد. تمام لوازم تام برده پر کاربرد هستند و بهترین عملکرد را دارند و کمک می کنند تا افراد بهترین ماساژ را دریافت کنند.

اشنایی با انواع ابزار ماساژ

اهمیت وجود لوازم زمان ماساژ

افرادی که در زمینه ماساژ درمانی فعالیت می کنند همواره می دانند که برای ارائه یک ماساژ باکیفیت و عالی باید لوازم مورد نیاز را در اختیار داشته باشند، همین امر باعث شده تا وجود لوازم زمان ماساژ اهمیت زیادی پیدا کند که این اهمیت زیاد خرید آنها را افزایش داده است. باید بگوییم که انواع ماساژ برای درمان وجود دارد که در هر کدام لوازمی به کار برده می شود مسلما هر چه لوازم باکیفیت تر باشند ماساژ بهتری ارائه داده خواهد شد به همین دلیل وجود لوازم مرغوب هم اهمیت دارد. ماساژگران حرفه ای همواره می دانند که بدون لوازم نمی توانند ماساژ را انجام بدهند پس باید قبل از اقدام به ماساژ گری باید ابتدا لوازم مورد نیاز را تهیه کنند که اصولا این لوازم به صورت یک پک کامل در اختیار آنها قرار می گیرند تا هم لوازم برقی و هم لوازم دستی در اختیار آنان باشد. مراکزی هم که در زمینه ماساژ درمانی به صورت حرفه ای فعالیت می کنند نیز همواره بهترین و پیشرفته ترین لوازم را تهیه می کنند تا بتوانند روزانه تعداد زیادی مراجعه کننده را پوشش بدهند.

راهنمای انتخاب لوازم ماساژ

راهنمای انتخاب لوازم ماساژ به افراد خریدار کمک می کنند تا بدانند که کدام نمونه ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به عنوان لوازم ضروری به شمار می روند. باید بگوییم که اگر در مراکز ماساژ درمانی می خواهید فعالیت کنید باید از تخت های برقی ثابت تهیه کنید زیرا در این مراکز روزانه مراجعه کنندگان زیادی وارد می شوند و می خواهند ماساژ دریافت نمایند، این گونه تخت ها توانایی تحمل وزن بالا را دارند در نتیجه بهترین انتخاب هستند. در مورد لوازم ماساژ برقی باید بگوییم که برای ماساژ پا و کمر و گردن و سر باید از ماساژورهای مخصوص همان بخش استفاده کرد زیرا قدرت و شدت فشار وارد شده به هر بخش بدن متفاوت می باشد.ناگفته نماند در زمان انتخاب لوازم ماساژ باید دقت کنید که لوازم چوبی از چوب درجه یک و با کیفیت باشند و در برابر روغن ها و لوسیون های ماساژ دچار افت کیفیت و تغییر رنگ و بافت نشوند. البته لوازم ماساژ از جنس فلزی و برقی هم باید توانایی فعالیت طولانی مدت را داشته باشند. در کل زمان انتخاب تمام لوازم ماساژ باید به کیفیت و کارایی و مقاومت و حتی آنها توجه ویژه نمود تا با انتخاب نمونه برتر بتوان مدت زمان طولانی از آنها استفاده کرد. بدون این که نیاز به نمونه جدی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *