آیا کایروپراکتیک برای درمان کمر درد توصیه می شود ؟

آیا کایروپراکتیک برای درمان کمر درد توصیه می شود ؟

 

کایروپراکتیک درمانی است که در آن یک متخصص کایروپراکتیک دارای مجوز از دستان خود یا ابزار خاصی برای دستکاری مفاصل بدن استفاده می‌کند. این درمان را دستکاری ستون فقرات یا دستکاری مفصل نیز می‌نامند. کایروپراکتیک می‌تواند به کاهش درد، اصلاح هم ترازی بدن و نحوه عملکرد بدن کمک کند. کایروپراکتیک درمانی را ارائه می‌دهد که مکمل مراقبت‌های پزشکی سنتی است که دریافت می‌کنید.

درمان کایروپراکتیک ممکن است جایگزین ارزان‌تری برای درمان مرسوم برای کمردرد مزمن باشد. در یک مطالعه در سال 2016، محققان به مزایای مالی بالقوه درمان کایروپراکتیک برای دریافت کنندگان درمان مبتلا به کمردرد مزمن پرداختند. محققان دریافتند افرادی که درمان کایروپراکتیک را دریافت کردند هزینه کلی درمان کمتری داشتند. این مطالعه همچنین مشخص کرد که مدت زمان درمان آن‌ها کوتاه‌تر از کسانی است که درمان‌های پزشکی معمولی داشتند.

درمان کایروپراکتیک ممکن است جایگزین خوبی برای جایگزین‌های تهاجمی‌تر مانند جراحی یا تزریق برای درمان کمردرد کوتاه مدت یا مزمن باشد.

کایروپراکتیک ها درد، آسیب، خراش و کشیدگی را درمان می‌کنند. اگر مشکلی دارید که سیستم اسکلتی عضلانی را درگیر می‌کند، متخصص کایروپراکتیک می‌تواند روش‌های درمانی جایگزینی را ارائه دهد که شامل تجویز دارو نیست. درمانی که یک کایروپراکتیک ممکن است ارائه دهد شامل موارد زیر است:

  • بازتوانی آرام و مجدد مفاصل برای کاهش درد و افزایش دامنه حرکتی.
  • درمان بافت نرم، برای شل کردن عضلات سفت، تسکین اسپاسم و کاهش تنش در بافت همبند که هر عضله را احاطه کرده است (فاسیا).
  • تمرینات و کشش: برای بازگرداندن و حفظ ثبات و تحرک مفصل.
  • بریس مفاصل و یا نوار چسب (Kinesio taping): برای حمایت از مفاصل یا عضلات رگ به رگ شده در حین بهبود.
  • ارجاع به متخصصان تغذیه: برای راهنمایی در مورد رژیم غذایی و تغذیه برای کاهش التهاب و یا ترویج تغذیه سالم برای مدیریت وزن.

در کل جهان کمر درد جز شایع‌ترین دردها به شمار می‌آید. تا 60٪ بزرگسالان در طول زندگی خود کمردرد را تجربه می‌کنند. بسیاری از افراد در رابطه با اینکه مسئله کمر درد چقدر جدی است آشنایی ندارند و به همان روش‌هایی که عادت کرده‌اند به انجام کارها و تمرینات و فعالیت‌های نادرست روزانه خود ادامه می‌دهند. این یک اشتباه است زیرا آن‌ها ممکن است کمردرد خود را با انجام حرکات خاص، به ویژه هنگام تمرین، تشدید کنند.

کمر درد را با کمپرس سرد یا گرم درمان کنید. شواهد نشان می‌دهد که استفاده از کیسه‌های یخ و گرما می‌تواند تحرک را افزایش داده و درد را کاهش دهد.

برای کاهش التهاب، یک کیسه یخ یا سبزیجات یخ زده را روی نواحی حساس کمرتان قرار دهید. حتماً کیسه یخ را در حوله بپیچید تا از پوست خود در برابر سرمازدگی محافظت کنید. می‌توانید با خیال راحت چندین بار در روز به مدت 20 دقیقه یا بیشتر از یخ در یک زمان استفاده کنید. پس از چند روز درمان سرد به شکل پد گرم کننده یا حمام گرم، درمان را به گرما تغییر دهید. گرما باعث شل شدن ماهیچه‌های سفت می‌شود که باعث درد می‌شوند. قبل از به خواب رفتن پد گرمایشی را خاموش کنید تا خطر سوختگی کاهش یابد.

علت کمر درد و درمان کمر درد آن به فاکتور های مهمی بستگی دارد. ممکن است درد کمر در قسمت سمت چپ بدن دیده شود که دلیل آن را می توان به پارگی دیسک در سمت چپ و یا تنگی کانال نخاعی ربط داد. همچنین ممکن است کمر درد در قسمت راست بدن دیده شود. پارگی دیسک در سمت راست و یا تنگی کانال نخاع از دلایل این درد می باشند.

برخی از فعالیت های بدنی نامناسب باعث ایجاد کمر درد در افراد می شود. حرکت های ناگهانی، مشکلات ساختاری، بلند کردن غیر اصولی اجسام و بلند کردن اجسام سنگین دلیل برخی از کمر درد ها می باشند. اما شایع ترین علت کمر درد دیسک کمر و صدمه دیدن کمر به دلیل تصادفات و سانحه ها باشد. به طور کلی از دلایل اصلی ایجاد عارضه کمردرد موارد زیر می باشند:

اسپاسم عضله

دیسک های آسیب دیده

زمین خوردن

کشیدگی عضلات

شکستگی و سایر آسیب ها

فعالیت های زیاد بدنی بدون رعایت مکانیک صحیح بدن

پوکی استخوان

قرار گرفتن در وضعیت نامناسب

مشکلات کلیوی

انحنای غیر طبیعی ستون فقرات

آرتروز

سیاتیک

دیسک های برآمده یا پاره شده

عفونت ستون فقرات

اختلالات خواب

سایر عفونت ها مانند عفونت رحم و زونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *