کتابفروشی تخصصی کتاب های پزشکی

 

ازآن‌جایی‌که تنوع در حوزه پزشکی بسیار زیاد است، این گستردگی سبب شده تا کتاب پزشکی هم در هر زمینه‌ای از علوم پزشکی پایه تا پرستاری وجود داشته باشد. دراین‌بین داوطلبان برای شرکت در آزمون‌های مختلف و دانشجویان می‌توانند از انواع این کتاب‌ها که به‌صورت دسته‌بندی‌ شده یا ترجمه شده ارائه می‌شوند، استفاده کنند.

بسته به نوع حوزه‌ای که در آن در حال کار یا تحصیل هستید، منابع متنوع و معتبری از نویسندگان و مترجمان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها دارای تاییدیه از سوی وزارت بهداشت و درمان هستند. در ادامه مقاله به بررسی چند کتاب مختلف در حوزه‌های روانشناسی، علوم پزشکی پایه و دندان‌پزشکی می‌پردازیم.

بررسی کتاب پزشکی علوم پایه

بسیاری از کتاب‌ها و منابعی که برای علوم پایه پزشکی ارائه می‌شوند، برگزیده‌ای از آموزش‌ها و سوالات مهم و دسته‌بندی شده از آزمون‌های سال‌های قبل است که به داوطلبان و متقاضیانی که درخواست شرکت در آزمون‌ها را دارند، متعلق هستند.

در واقع اولین مقطعی که رده دانشجوی پزشکی باید پشت‌سر بگذارد، مقطع علوم پایه پزشکی است که از 3 شاخه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی یا علوم دارویی تشکیل می‌شود. دانشجویان باید با این کتاب‌ها آشنایی داشته باشند تا بتوانند از آن‌ها به‌عنوان مرجع استفاده کنند. کتاب پزشکی مربوط به این حوزه شامل موارد زیر هستند:

  • کتاب جعبه سیاه بافت شناسی
  • کتاب اطلس جیبی آناتومی نتر 2019
  • کتاب خلاصه آناتومی اسنل (تنه، اندام، سر و گردن)

معرفی کتاب جعبه سیاه بافت شناسی

در واقع بافت‌شناسی یکی از شاخه‌های علوم پزشکی محسوب می‌شود. این درس علاوه‌بر این که به‌صورت کاملا مستقل در دانشگاه تدریس می‌شود، به‌عنوان یکی از دروس مهم در رشته‌های وزارت بهداشت هم معرفی شده است.

کتاب پزشکی این رشته تحت عنوان جعبه سیاه مجموعه‌ای سوالات متداول از رشته پزشکی همراه با پاسخ‌های تشریحی است. باید توجه داشته باشید که در حوزه بافت‌شناسی، منابع بسیار محدود است، بااین‌حال این کتاب توانسته تمام کاستی‌های موجود را پوشش دهد. سرفصل‌های این کتاب شامل سوالات کنکور دکتری تخصصی از سال 94 تا 99 است.

معرفی کتاب اطلس جیبی آناتومی نتر 2019

این کتاب که نوشته جان تی هنسن است، یکی از بهترین کتاب‌های علوم پایه پزشکی معرفی می‌شود. کتاب از مجموعه‌ای از فلش کارت‌های آناتومی نتر تشکیل شده که به‌صورت یک کتاب جیبی در آمده است.

کتاب اطلس جیبی آناتومی نیز با استفاده از تصاویری بسیار باکیفیت، همراه با مطالب مفید بالینی به‌چاپ رسیده که به ارائه مطالب آناتومی موضعی، مطالب در مورد سر و گردن، پشت و نخاع، قفسه سینه، شکم، لگن و پرینه، اندام فوقانی و اندام تحتانی می‌پردازد. در سرفصل‌های این کتاب با مطالب زیر آشنا می‌شوید:

  • سر و گردن
  • پشت و نخاع
  • توراکس
  • شکم
  • لگن و پرینه
  • اندام فوقانی
  • اندام تحتانی

معرفی کتاب خلاصه آناتومی اسنل (تنه، اندام، سر و گردن)

 

کتابفروشی تخصصی کتاب های پزشکی

یکی از اولین منابع برای کتاب‌های علوم پزشکی پایه در واقع همین کتاب است که به‌صورت خلاصه شده به آن می‌پردازیم. این کتاب چکیده‌ای از مرجع اصلی یعنی آناتومی اسنل است. اگر از این موضوع که خود کتاب به‌صورت خلاصه شده و به انتشار رسیده صرف‌نظر کنیم، می‌توانیم بگوییم که دارای مطالبی بسیار مهم و کاربردی است که دانشجویان بتوانند بسیار راحت مطالب را درک و تحلیل کنند.

بیان این کتاب بسیار شیوا و روان است و همین موضوع آن را به یکی از بهترین منابع در این زمینه تبدیل می‌کند. مطالعه این کتاب برای دانشجویانی که در رشته فیزیوتراپی، دندانپزشکی، پزشکی و رادیولوژی تحصیل می‌کنند، توصیه می‌شود. سرفصل‌های کتاب شامل موارد فهرست پایین هستند:

  • پشت
  • دیواره قفسه سینه
  • حفره قفسه سینه
  • دیواره شکم
  • حفره شکم
  • دیواره لگن
  • حفره لگن
  • پرینه
  • اندام فوقانی
  • اندام تحتانی
  • سر و گردن

بررسی کتاب‌های دندان‌پزشکی

دندان‌پزشکی از حوزه‌های پرطرفدار و کاربردی است که دارای منابع و کتاب های دندانپزشکی بسیار بوده تا دانشجویان بتوانند از آن‌ها برای شرکت در آزمون‌های مورد نیاز استفاده کنند. در ادامه به معرفی 2 نمونه از بهترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

معرفی کتاب مواد دندان‌پزشکی کریگ Craig’s Restorative Dental Materials

این کتاب یکی از مراجع استاندارد درزمینه ترمیم‌های دندانی معرفی می‌شود. در ابتدای این کتاب پزشکی، با مبانی، مواد ترمیم و به‌کارگیری تکنیک‌ها برای بهبود دندان آشنا می‌شوید. در ادامه سرفصل‌های دیگر شما را با روش‌های به‌روز شده برای ترمیم دندان بیشتر آشنا می‌کنند و به مواردی مانند انتخاب صحیح مواد ترمیمی، تحقیقات صورت گرفته در علم بیومواد دندانی می‌پردازند.

دکتر رونالد ساکاگوچی که سرپرستی نویسندگان این کتاب را بر عهده دارد، ریاست انجمن تحقیقات دندان‌پزشکی آمریکا را در رزومه خود داشته و بعدها موفق به دریافت جایزه ویلمر سودر شده است.

معرفی کتاب ارگونومیک در تجهیزات دندان‌پزشکی

ماهیت شغل دندان‌پزشکی در انجام درمان‌های دندان‌پزشکی به این شکل است که دائما در معرض مشکلات اسکتی-استخوانی قرار می‌گیرند. به‌ همین دلیل هم طراحی و آشنایی با اساس و ساختار محصولات ارگونومیک در مراکز دندان‌پزشکی اهمیت خاصی دارد. نویسنده این کتاب به‌منظور آگاه‌سازی تولیدکنندگان و دندان‌پزشکان، همچنین برطرف‌کردن مشکلات و تجهیزات صنعت دندان‌پزشکی، این کتاب را تهیه کرده است.

معرفی بهترین کتاب‌های روانشناسی

 

کتابفروشی تخصصی کتاب های پزشکی

کتاب پزشکی درزمینه روانشناسی، شاخه‌های متعددی دارد که شامل موارد آموزشی در سطح دانشگاه یا مطالعه آزاد می‌شود که در ادامه به معرفی 2 نمونه از کتاب های روانشناسی می‌پردازیم.

معرفی کتاب بهتره با یکی حرف بزنی!

در واقع این کتاب را می‌توان یک گزارش بامزه و دوست‌داشتنی از ستایش انسان دانست که توسط لوری گاتلیب نوشته شده است. اگر علاقه به شنیدن موضاعاتی مانند عشق، زندگی، مرگ، شکست و پیروزی دارید، مطالعه این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

معرفی کتاب دلایل خوب برای احساس‌های بد!

این کتاب نوشته راندولف ام. نسه و ترجمه بنفشه شریفی خو است که به موضوع دیدگاه‌های روانشناسی تکاملی برای کشف ریشه‌های مشکلات روانی از زاویه‌هایی مشخص، می‌پردازد.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی انواع کتاب پزشکی در 3 زمینه علوم پایه پزشکی، روانشناسی و دندان‌پزشکی پرداختیم و از هرکدام نمونه‌هایی را معرفی کردیم. ازآن‌جایی‌که تنوع کتاب درزمینه پزشکی بسیار گسترده است و برای مطالعه و تحقیق نیاز به بررسی بیشتری دارد، آشنایی با رشته‌های تخصصی پزشکی و منابع آن به تهیه این کتاب‌ها کمک شایانی می‌کند. برای مشاهده دسته‌بندی بهتر این کتاب‌ها و آشنایی با آن‌ها می‌توانید به فروشگاه اینترنتی نوین طب مراجعه کرده و در آن به‌روزترین منابع را به آسانی خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *