پوست دهیدراته معظل خانم‌ها در پاییز و زمستان!

پوست دهیدراته معظل خانم‌ها در پاییز و زمستان!

هوای سرد، بادهای تند، و هوای خشک داخل خانه، همگی باعث می‌شوند که رطوبت از پوست در طول ماه‌های پاییز و زمستان خارج شود و آن را خشک، ترک‌خورده و پوسته‌دار می‌کند. گونه‌ها، بازوها و پاها تقریباً غدد چربی چربی ندارند و بنابراین در ماه‌های پاییز و زمستان خشک‌تر می‌شوند. از آنجایی که پوست دست‌های شما نازک‌تر از جاهای دیگر است، به محافظت و مراقبت بیشتری نیاز دارد. هوای سرد و باد نیز می‌تواند پوست شما را بدتر کند و در این فصل اکثر افراد با کم آبی پوست مواجه می‌شوند که بیشتر نیاز به درمان پوست دهیدراته و کم آب خود دارند.

برای اینکه پوست خود را صاف و هیدراته نگه دارید، این مراحل ساده را دنبال کنید.

1. نکات مربوط به حمام

از حمام با آب داغ یا دوش آب گرم طولانی و یا استفاده از سونا در ماه‌های پاییز و زمستان خودداری کنید. آب داغ می تواند رطوبت پوست را از بین ببرد.

پس از نظافت پوست بدن چند قطره روغن زیتون یا بادام را به آب اضافه کنید تا به مرطوب شدن پوست کمک کند. سعی کنید و از محصولات پاک‌کننده بدون SLS، SLES و پارابن استفاده کنید تا از تحریک پوست جلوگیری کنید. محصولات حاوی SLS می‌توانند بسیار خشن باشند و چربی طبیعی پوست را از بین ببرند.

پوست دهیدراته معظل خانم‌ها در پاییز و زمستان!

بعد از دوش گرفتن یا حمام پوست را با کره شی یا کره کاکائو خالص مرطوب کنید. این مواد تسکین‌دهنده طبیعی پوست هستند و پوست را نرم نگه می‌دارند. زمانی که پوست کمی مرطوب است روغن‌ها یا مرطوب‌کننده را روی پوست بمالید. به این ترتیب، رطوبت به جای تبخیر در هوا، در پوست به دام می‌افتد.

2. نحوه لایه‌برداری

پوست خشک را با یک اسکراب بدن ملایم هر چند وقت یکبار لایه‌برداری کنید. هفته‌ای یکبار باید زیاد باشد. اگر پوست بسیار حساسی دارید می‌توانید از جو ریز آسیاب شده استفاده کنید و با یک یا دو قاشق روغن بادام یا نارگیل مخلوط کنید. البته بهتر است برای درمان و پیشگیری از خشکی پوست با مشاور پوست در ارتباط باشید و روتین پوستی مخصوص پوست خود را داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

پوست دهیدراته معظل خانم‌ها در پاییز و زمستان!

3. حفظ رطوبت در هوا

برای حفظ رطوبت هوای خانه و محل کار خود یک کاسه آب روی رادیاتور یا بخاری قرار دهید تا رطوبت هوا را افزایش دهد. هر چه گرمای داخل خانه بیشتر باشد، رطوبت کمتری وجود خواهد داشت. این رطوبت است که به جلوگیری از خشک شدن پوست و دهیدراته شدن آن کمک می‌کند. فراموش نکنید که آب را عوض کنید تا از پخش شدن باکتری جلوگیری کنید.

4. استفاده از محصولات مراقبت پوستی مناسب

برچسب روی محصولات مراقبت از پوست خود را بررسی کنید و از تونرها و سایر محصولات حاوی الکل خودداری کنید که می‌تواند پوست را دهیدراته و خشک کند. در عوض محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی مواد قابضای رطوبت بر با خشکی کمتری مانند فندق جادوگر یا مواد غنی از آنتی اکسیدان مانند چای سبز هستند.

همچنین پوست کم آب به رطوبت زیادی نیاز دارد که باید توسط محصولات حاوی هیالورونیک اسید بالاتر از حد متوسط تامین و تغذیه شود.

پوست دهیدراته معظل خانم‌ها در پاییز و زمستان!

5. غذای پوستی

مهم نیست که در طول ماه‌های پاییز و زمستان چقدر از پوست خود مراقبت می‌کنید، اگر غذاهای مناسب مصرف نکنید، باز هم پوست شما نرم، صاف و سالم نخواهد بود. آنچه شما نیاز دارید:

  1. روزانه حداقل ۱ و نیم لیتر مایعات آبرسان (از جمله آب) بنوشید. قهوه، چای و نوشابه به حساب نمی‌آیند. (نوشیدنی‌های کافئین‌دار ادرارآور هستند، به این معنی که می‌توانند بدن را برای دفع آب تحریک کنند.)
  2. از غذاهای آبکی مانند سوپ لذت ببرید و تا حد امکان از غذاهای خشک، ترد و شور خودداری کنید. غذاهای خشک ممکن است به کم آبی بیشتر پوست کمک کنند.
  3. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی چربی‌های خوب مانند اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 را در رژیم غذایی خود دریافت می‌کنید (نه از نوع سرخ شده و ناسالم). این اسیدهای چرب امگا در روغن بذر کتان، گردو و روغن گردو (امگا-3)، روغن گل مغربی، روغن گل گاوزبان و روغن توت سیاه (امگا-6) یافت می‌شوند. همچنین ویتامین E مهم است. رژیم غذایی با چربی بسیار کم، به ویژه این اسیدهای چرب ضروری، منجر به پوستی بدون براقی زیاد، خشک و مستعد ابتلا به مشکلات پوستی مزمن مانند اگزما می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *