بهترین مرکز درمان بیش فعالی

بهترین مرکز درمان بیش فعالی

مرکز درمان بیش فعالی کودکان تلاش می کند تا از طریق خدمات درمانی و پشتیبانی با کیفیت بالا، جامع و مقرون به صرفه، زندگی افراد مبتلا به اختلالات نقص توجه و بیش فعالی (ADHD/ADD) را بهبود بخشد و غنی سازد. بهترین کلینیک درمان بیش فعالی کودکان یک رویکرد جامع را برای تشخیص، درمان و مدیریت اختلال نقص توجه و بیش فعالی برای افراد در تمام سنین ارائه می دهد. خدمات ارائه شده شامل ارزیابی های تشخیصی، برنامه درمانی چندوجهی، بازی درمانی فردی و گروهی، رفتار درمانی، خانواده درمانی، گروه های حمایتی و سایر خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی است.

کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال بیش‌فعالی و نقص توجه (ADHD) یا اختلالات رفتاری با علائمی دست و پنجه نرم می‌کنند که در زندگی آنها اختلال ایجاد می‌کند و می‌تواند آنها را در مسیر برخورد با والدین، معلمان و همکلاسی‌ها قرار دهد. بهترین مرکز درمان بیش فعالی کودکان در تشخیص این کودکان و نوجوانان و ارائه درمان های مؤثر و مبتنی بر شواهد تخصص دارد. شما می توانید از طریق شماره های ۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲ با ما تماس حاصل فرمایید.

اختلال نقص توجه و بیش فعالی چیست؟

یک اختلال رفتاری است که معمولاً برای اولین بار در دوران کودکی تشخیص داده می شود و با بی توجهی، تکانشگری و در برخی موارد بیش فعالی مشخص می شود. این علائم معمولاً با هم ظاهر می شوند. با این حال یکی ممکن است بدون دیگری رخ دهد. علائم بیش فعالی در صورت وجود تقریباً همیشه در سن ۷ سالگی آشکار می شود و ممکن است در کودکان پیش دبستانی وجود داشته باشد. بی توجهی یا کمبود توجه ممکن است تا زمانی که کودک با انتظارات مدرسه ابتدایی روبرو نشود قابل تشخیص نباشد.

 

انواع مختلف اختلال نقص توجه و بیش فعالی چیست؟

سه نوع اصلی اختلال شامل موارد زیر است:

-نوع ترکیبی: که رایج ترین نوع بیش فعالی بوده و با رفتارهای تکانشی و بیش فعال و همچنین بی توجهی و حواس پرتی مشخص می شود.

-نوع تکانشی یا بیش فعال: که کمترین نوع نقص توجه و بیش فعالی است و با رفتارهای تکانشی و بیش فعالی بدون بی توجهی و حواس پرتی مشخص می شود.

-نوع بی توجه و حواس پرتی: این نوع از اختلال نقص توجه و بیش فعالی عمدتاً با بی توجهی و حواس پرتی بدون بیش فعالی مشخص می شود.

 

اختلال نقص توجه و بیش فعالی چگونه تشخیص داده می شود؟

نقص توجه و بیش فعالی شایع ترین اختلال رفتاری تشخیص داده شده در دوران کودکی است. در مرکز درمان بیش فعالی کودکان روانپزشک کودک، دکتر متخصص بیش فعالی یا یک متخصص توانبخشی واجد شرایط معمولا این اختلال را در کودکان شناسایی می کند. تاریخچه دقیق رفتار کودک توسط والدین و معلمان، مشاهدات رفتار کودک به تشخیص بیش فعالی کمک می کند. از آنجایی که اختلال نقص توجه و بیش فعالی گروهی از علائم است، تشخیص به ارزیابی نتایج از چندین منبع مختلف از جمله تست های فیزیکی، عصبی و روانی بستگی دارد. برخی از آزمون‌ها ممکن است برای رد سایر شرایط مورد استفاده قرار گیرند و برخی ممکن است برای آزمایش هوش و مجموعه‌های مهارتی خاص مورد استفاده قرار گیرند. برای اطلاعات بیشتر با بهترین مرکز درمان بیش فعالی کودک خود مشورت کنید.

 

چه کسانی تحت تاثیر اختلال کمبود توجه و بیش فعالی هستند؟

برآوردها حاکی از آن است که حدود ۴ تا ۱۲ درصد از کودکان مبتلا به ADHD هستند. پسران ۲ تا ۳ برابر بیشتر از دختران در معرض ADHD از نوع بیش فعال یا ترکیبی هستند. بسیاری از والدین کودکان مبتلا به بیش فعالی علائم ADHD را در جوانی تجربه کردند. ADHD معمولاً در برادران و خواهران یک خانواده دیده می شود. بیشتر خانواده ها زمانی به دنبال کمک هستند که علائم فرزندشان در یادگیری و سازگاری با انتظارات مدرسه و فعالیت های مناسب سن اختلال ایجاد کند. بنابراین بهتر است در صورت وجود نگرانی به بهترین مرکز توانبخشی کودکان مراجعه کنید.

 

چه چیزی باعث اختلال نقص توجه و بیش فعالی می شود؟

علت دقیق این اختلال هنوز ناشناخته است. شواهد موجود نشان می دهد که اختلال نقص توجه و بیش فعالی ژنتیکی است. این یک اختلال بیولوژیکی مبتنی بر مغز است. سطوح پایین دوپامین (یک ماده شیمیایی مغز) که یک انتقال دهنده عصبی است در کودکان مبتلا به ADHD یافت می شود. مطالعات تصویربرداری مغز با استفاده از اسکنرهای PET (توموگرافی گسیل پوزیترون؛ شکلی از تصویربرداری مغز که مشاهده مغز انسان را در حین کار ممکن می‌سازد) نشان می‌دهد که متابولیسم مغز در کودکان مبتلا به ADHD در مناطقی از مغز که توجه، قضاوت اجتماعی و حرکت را کنترل می‌کنند کمتر است.

 

شرایطی که ما درمان می کنیم عبارتند از:

-اختلال یادگیری

-اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD)

-اختلال نافرمانی مقابله ای (ODD)

-اختلال سلوک (CD)

-اختلال اختلال در خلق و خوی مخرب (DMDD)

-اختلال انفجاری متناوب (IED)

تیم مرکز درمان بیش فعالی با روانپزشکان کودک و نوجوان در جهت بررسی تاثیر دارو همکاری می‌کند. روانپزشکان در مورد اینکه آیا دارو می تواند نتیجه درمان را بهبود بخشد یا خیر، مشاوره تخصصی ارائه می دهند و در صورت نیاز مدیریت مداوم دارو را ارائه می دهند.

 

درمان اختلال نقص توجه و بیش فعالی

درمان خاص برای اختلال نقص توجه و بیش فعالی توسط متخصصین مراکز درمان بیش فعالی کودکان بر اساس موارد زیر تعیین می شود:

-سن، سلامت کلی و سابقه پزشکی کودک شما

-وسعت علائم کودک شما

-تحمل فرزند شما برای داروها یا درمان های خاص

-انتظارات برای سیر شرایط

-نظر یا ترجیح شما

اجزای اصلی درمان برای کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی شامل حمایت والدین و آموزش در مورد آموزش رفتاری، قرار دادن مناسب در مدرسه و دارو است. درمان با یک محرک روانی در اکثر کودکان مبتلا به ADHD بسیار موثر است.

 

جلوگیری از اختلال نقص توجه و بیش فعالی

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش بروز بیش فعالی در کودکان در حال حاضر شناخته شده نیست. با این حال، تشخیص زودهنگام و مداخله می تواند شدت علائم را کاهش دهد، تداخل علائم رفتاری بر عملکرد مدرسه را کاهش دهد، رشد و تکامل طبیعی کودک را افزایش دهد، و کیفیت زندگی کودکان یا نوجوانان مبتلا به بیش فعالی را بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *