آیا عصب کشی با دستگاه روتاری امکان پذیر است؟ | بررسی عصب کشی با دستگاه روتاری در دنت لند

11

دستگاه روتاری در حال حاضر یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین دستگاه هایی است که در صنعت دندانپزشکی برای عصب کشي دندان مورد استفاده قرار می گیرد. این روش کاملا نوین بوده که قبل از انجام عصب کشي ابتدا طول کانال دندان و انتهای ریشه را مشخص کرده و سپس به پاکسازی می پردازد‌. عصب کشي فرآیند درمانی بوده که امروزه بیشتر افراد آن را تجربه کرده اند و دستگاه روتاری کمک می کند تا این کار حساس با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود. روتاری دستگاهی دیجیتالی بوده که توسط فایل های اندو فعالیت خود را آغاز می کند و هر فایل شکل و فرم و جنس مختص به خود را دارد و متناسب با نوع دندان انتخاب می شود.

منعطف بودن فایل ها سبب شده تا زمانی که درون ریشه دندان قرار می گیرند به راحتی شکل ریشه را پیدا کنند که در این صورت کیفیت کار افزایش پیدا می کند. زمانی که ریشه دندان تخلیه می شود با این فایل ها پر می شود تا بیمار اذیت نشود. کیفیت و دقت دستگاه روتاری به قدری بالا بوده که هیچ فضای خالی برای رشد میکروب و باکتری در دندان مشاهده نمی شود. بالا بودن سرعت دستگاه باعث شده تا بهترین جایگزین به جای دست باشد که دندانپزشک می تواند به کمک آن درمان را سرعت ببخشد. درمان ریشه به صورت تک کاناله و 4 کاناله بوده که دستگاه روتاری می تواند این کار را به بهترین شکل انجام دهد.

عصب کشی دندان با دستگاه روتاری طی مراحل مختلفی صورت می گیرد که دندانپزشک برای انجام کار باید مراحل را با دقت و ظرافت بالا طی کند. اولین مرحله بی حس کردن دندان است و بعد از پوسیدگی ها به طور کامل خارج و طول ریشه دندان توسط دستگاه اپکس فایندر مشخص شده و توسط دستگاه روتاری فایل های مناسب دندان درون تمام کانال های خالی قرار می گیرد. زمانی که کانال عصب خشک شد از مواد مخصوصی پر می شود و روکشی روی آن قرار می گیرد. فایل های نازکی که توسط دستگاه روتاری درون کانال دندان قرار می گیرند عملیات پاکسازی و شستشو را به صورت عمقی انجام می دهند به گونه ای که هیچ گونه آلودگی درون دندان باقی نمی ماند و درد بیمار هم کاهش پیدا می کند. فایل ها یکبار مصرف هستند و بعد از استفاده دور انداخته می شوند.

خرید دستگاه اپکس روتاری با قیمت های باورنکردنی از دنت لند

مزایای استفاده از دستگاه روتاری

مزایای استفاده از دستگاه روتاری بسیار زیاد بوده و چون قدرت و سرعت و دقت زیادی دارد بهترین جایگزین به جای دستگاه های قدیمی است. این مزایا عبارتند از:

  • فایل هایی که در دستگاه روتاری نصب می شوند به صورت چرخشی هستند بدین ترتیب تمام کانال دندان را به راحتی پاکسازی می کنند و این می تواند بهترین جایگزین به جای روش دستی و زمانبر قدیمی باشد.
  • مزیت دیگری که در این دستگاه مشاهده می شود کیفیت بالای کار در زمان عصب کشي و درمان ریشه بوده که سرعت زیادی هم دارد به همین دلیل بیمار برای درمان معطل نمی شود.
  • بالا بودن دقت دستگاه روتاری برای عصب کشي مانع از خرابی بیشتر و درد دندان شده و چون کانال به خوبی تمیز می شود هیچ گونه پوسیدگی باقی نمی ماند.
  • بالا بودن سرعت دستگاه نه تنها باعث صرفه جویی در زمان می شود بلکه برای بیمار هم راحت تر است به همین دلیل این روش را ترجیح می دهد.
  • استفاده از دستگاه روتاری برای عصب کشي و درمان ریشه کمترین درد را دارد بدین ترتیب حتی کودکان هم می توانند به راحتی درمان را شروع کنند.
  • کم صدا بودن دستگاه روتاری سبب شده تا استرس و ترس بیمار کاهش پیدا کند بدین ترتیب دندانپزشک می تواند با خیال راحت کار خود را انجام دهد.‌
  • دستگاه روتاری هیچ لرزش اضافی ندارد از این رو دندانپزشک می تواند به راحتی دستگاه را کنترل و کار خود را با دقت بالا انجام دهد.
  • چون فایل های روتاری نوک تیز و برنده نیستند هیچ آسیبی به دندان وارد نمی‌ شود و امکان سوراخ شدن دندان هم به حداقل می رسد.
  • در پاکسازی عصب دندان و دستیابی به کانال ریشه دستگاه روتاری بهترین گزینه بوده که می تواند زمینه را برای پر و بعد از آن روکش کردن دندان فراهم می سازد.

تمام مزایای ذکر شده برتری دستگاه روتاری را بیشتر کرده است و باعث شده تا مراکز درمانی پیشرفته برای بهتر و سریع تر شدن کارهای درمانی از این دستگاه استفاده کنند. چون سرعت کار با دستگاه روتاری زیاد است دندانپزشک می تواند در طول روز عصب کشي و درمان ریشه را برای چندین نفر انجام دهد. وزن این دستگاه کاملا سبک است و هیچ گونه سنگینی هم ندارد بدین ترتیب پزشک می تواند برای مدت طولانی آن را در دست خود نگه دارد و به کمک آن کار عصب کشي را سرعت ببخشد.

خرید انواع دستگاه اندو روتاری با برندهای مطرح دنیا از دنت لند

قیمت عصب کشی با دستگاه روتاری چقدر است ؟

قیمت عصب کشي با دستگاه روتاری نسبت به تجهیزات دیگر متفاوت بوده و چون دندانپزشک برای انجام این کار از فایل های اندو استفاده می کند بنابراین هزینه کار بیشتر است. دندان های دائمی همیشه دارای 4 کانال هستند و زمانی که دندانپزشک کار عصب کشي و درمان ریشه را روی 4 کانال انجام می دهد قطعا هزینه بیشتر خواهد بود. این قیمت به مواد مصرفی و کیفیت کار و همچنین تخصص پزشک بستگی دارد. استفاده از مواد اولیه درجه یک نه تنها کیفیت و دوام کار را بیشتر می کند بلکه روی قیمت و هزینه ها هم تاثیر گذار است و باعث افزایش قیمت می شود. تورم باعث شده تا قیمت مواد اولیه و تجهیزات دندانپزشکی خصوصا دستگاه روتاری افزایش پیدا کند بدین ترتیب نرخ خدمات دندانپزشکی چون عصب کشي هم روندی صعودی دارد.

هر چه تخصص و سابقه پزشک بیشتر باشد قطعا مهارت بیشتری هم برای درمان دارد و می تواند کار عصب کشي با دستگاه روتاری را به بهتربن شکل انجام دهد بدین ترتیب قیمت این خدمات افزایش پیدا می کند. در شهرهای بزرگ قیمت این خدمات بیشتر خواهد بود چون هزینه فعالیت در این مراکز بیشتر است. قیمت ها طی سال های اخیر تغییر زیادی داشته اند و عدم ثبات قیمت در این حوزه باعث شده تا اتحادیه بر نرخ این خدمات نظارت سراسری داشته باشد. فایل هایی که روی دستگاه روتاری انداخته می شود همیشه بیشترین کیفیت را دارند بدین ترتیب هزینه بیشتری برای انجام کار عصب کشي و درمان ریشه در نظر گرفته می شود.

عصب کشی که روی یک کانال دندان صورت می گیرد قیمت کمتری دارد. بیمارانی که خدمات عصب کشي خود را همیشه نزد یک پزشک انجام می دهند قطعا از تخفیفات بیشتری بهره مند می شوند. اغلب موادی که در دندانپزشکی استفاده می شود وارداتی هستند و برای خرید آنها ارز زیادی از کشور خارج می شود بدین ترتیب مصرف آنها در این صنعت با قیمت بالایی روبرو است. عصب کشی با روتاری فرآیندی تخصصی بوده که بیشتر در کلینیک های مجرب صورت می گیرد و هزینه آن با عصب کشي ساده و معمولی تفاوت زیادی دارد چون بیمار کمترین درد را تحمل می کند و کار درمان هم به صورت کاملا اصولی و حرفه ای صورت می گیرد. قیمت تعیین شده اگر چه ثابت است اما گاهی پزشک به بیماران خاص خود تخفیفات کمی می دهد و با این کار می تواند رضایت آنها را جلب و اعتبار خود را دو چندان سازد.خرید تجهیزات دندانپزشکی با برندهای معتبر از دنت لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *